Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, April 26, 2018

Buku Rumpai Khasiat Ubatan dan Makanan Pengarang Ong Hean Chooi Penerbit Berita Publishing

BUKU MAC
Buku Rumpai Khasiat Ubatan dan Makanan Pengarang Ong Hean Chooi Penerbit Berita Publishing

No Perolehan:ESAN 003747
ISBN:978-967-63-2637-7
Kategori:615.321

Ringkasan/ Ulasan

Rumpai yang terdapat di persekitaran kita mempunyai pelbagai khasiat sebagai ubatan herba. Di dalam buku Rumpai Khasiat Ubatan & Makanan ini terdapat pelbagai jenis herba diantaranya aratanah, kemuncup, lalang, paku lipan pulut-pulut dan banyak lagi, ada diantara rumpai tersebut kita beranggapan tidak berguna kepada kita contohnya kemuncup yang akan melekatpada pakaian kita apabila kita lalu tempat dimana banyak ditumbuhi rumpai tersebut.

Didalam buku ini diterangkan kesan ubat herba dan cara menyediakan dan menggunakan ubat herba mengikut sukatan yang sebenar agar tidak memberirisiko kepada pengguna.

Selain mengetengahkan khasiat ubat dan makanan buku ini juga menampilkan nama sains, venakular, botani, kaedah penanaman, kegunaan lain supaya memudahkan pembaca untuk mengenali setiap jenis rumpai yang disenaraikan.

Gambar yang berwarna-warni disediakan agar para pembaca mudah mengecam setiap jenis rumpai tersebut.

Kepada peminat rumpai buku ini amat sesuai dijadikan bahan rujukan dan koleksi peribadi.

Judul: Rumpai Khasiat Ubatan dan Makanan
Pengarang:Ong HeanChooi
Penerbit: Berita Publishing Sdn. Bhd.
Harga: RM 30.40
Mukasurat:198
Rating: -

Ulasan Oleh:
Juwahi Md. Amin,
PD Sanggang

No comments: