Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, December 29, 2010

MBJ PPAP Disember 2010

Hari ini 29.12.2010, kakitangan dari desa, daerah dan negeri telah datang ke Kuantan bagi menghadiri Mesyuarat Majlis Bersama Jabatan (MBJ) peringkat PPAP. Ini adalah mesyuarat MBJ yang terakhir bagi tahun 2010. Kedatangan ahli mesyuarat kali ini telah disambut dengan hujan berterusan dan sekali sekala lebat.

Kakitangan dari pelbagai jawatan dan lokasi mengharapkan kebijaksanaan anggota yang dilantik bagi memperjuangkan kehendak kakitangan. Dengan kebijaksanaan kepimpinan MBJ sekarang, diharap mereka akan dapat memberikan keyakinan kepada pihak pentadbiran bahawa apa yang dituntut akan memberikan kebaikan kepada jabatan.

Walaupun cuaca sejuk dan hujan, diharap wakil yang dilantik tidak bermesyuarat dalam suasana yang kesejukan. Keadan sejuk dan hujan ini, memang kita kena jangka, kerana kita masih berada di bulan Disember yang dianggap sebagai musim hujan untuk Malaysia. Ramalan cuaca untuk 7 hari berturut-turut bagi negeri Pahang diramalkan seperti berikut:
-Rabu, 29/12/2010-Hujan sekejap-sekejap kadangkala lebat sebelah Pagi
-Khamis, 30/12/2010-Ribut petir di satu dua tempat sebelah Petang
-Jumaat, 31/12/2010-Ribut petir di satu dua tempat sebelah Petang
-Sabtu, 01/01/2011-Ribut petir di satu dua tempat sebelah Petang
-Ahad, 02/01/2011-Ribut petir di satu dua tempat sebelah Petang
-Isnin, 03/01/2011-Ribut petir di satu dua tempat sebelah Petang
-Selasa, 04/01/2011-Ribut petir di satu dua tempat sebelah Petang

Samalah kita berdoa supaya kita tidak menghadapi banjir. Tetapi AJK MBJ perlu membanjirkan Mesyuarat MBJ dengan pelbagai idea yang kreatif bagi menaikkan nama baik Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang.

No comments: