Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, February 4, 2013

Buku 1: Berfikir Secara Sistematik oleh Fazrul Ismail

TAJUK:BERFIKIR SECARA SISTEMATIK
PENULIS:FAZRUL ISMAIL
PENERBIT:MUST READ SDN BHD.
DDC:153.42

 
kulit buku Berfikir Secara Sistematik oleh Fazrul Ismail

Kehidupan di dunia kini menjurus kearah pola sistematik berbanding hanya berpuas hati dengan penilaian sistematik. Fitrah manusia suka melihat sesuatu dengan menyeluruh, holistic atau sistemik. Ia nampak mudah pada objek dan perkara kecil, namun ia memerlukan disiplin bagi sesuatu yang besar dan melibatkan satu jangka masa panjang.
   
Buku hasil tulisan Fazrul Ismail ini menerangkan bagaimana anda boleh memanfaatkan potensi berfikir untuk berjaya serta mampu untuk mengelakkan pelbagai kesilapan dalam memahami persekitaran sama ada di rumah, di tempat kerja atau kehidupan seharian. Anda mungkin pernah mengalami peristiwa di mana apa yang berlaku tidak mampu difahami walaupun sedikit sebab musababnya. Dengan pemikiran sistematik, anda mampu menjangka dan memahami dengan lebih luas.
   
Jika anda ingin melihat dunia secara mikro dan makro, pemikiran sistematik mampu membawa anda ke aras seterusnya.

ulasan oleh:
Puan Norizan Abdullah
Ketua Perpustakaan Daerah Raub

(lihat ulasan buku 2013)

Link:
1.  theindependentnovelist.blogspot.com (aku-buku-berfikir-secara-sistemik)

No comments: