Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, February 1, 2013

Buku 2: Renung-renungkan & Selamat beramal oleh Md Izuddin Hj. Ali

No.Perolehan: 12-03316
Call No: 158.1 MDI
ISBN: 9789673880119
Bahasa: Melayu
Kategori: Motivasi

Ulasan    :    

Buku RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL adalah himpunan kata-kata motivasi yang dipetik daripada ayat-ayat al-Quran, hadis, kata hukama, bijak pandai, negarawan, ahli motivasi, pendidik dan sebagainya.  Kata-kata ini diulas supaya jelas maksud dan diperinci dengan pengajaran yang boleh dicungkil daripadanya.
       
Skop persoalan kata-kata ini pula merentasi aspek ketuhanan, kerasulan, iman, ibadah, akhlak, kesihatan, pendidikan, rumah tangga, jihad, motivasi, psikologi, nasihat, ikhtibar dan sejarah.
       
Buku ini harus dibaca kerana ia merupakan rujukan segera (quick reference) yan amat bermanfaat untuk bacaan senggang dan bahan tazkirah, nasihat dan pengajaran kepada yang memerlukan.
       
Pengarang buku ini adalah merupakan seorang motivator yang sering diundang untuk mengendalikan pelbagai program motivasi baik di television mahupun di radio disamping aktif dalam penulisan buku.

Judul: Renung-renungkan & Selamat beramal
Pengarang: Prof Madya Hj. Md Izuddin Hj. Ali (Izzi)
Penerbit: Telaga Biru Sdn Bhd
TahunTerbit: 2011
Harga: RM23.00
Muka Surat: 210
Rating: 4/5

Disediakan oleh:

Fazilarwati binti Abdul Hadi             
KPC Jengka

No comments: