Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, August 13, 2013

BUKU 3: CARI KERJA ADA CARANYA oleh Mohammad Noorizzuddin Dato’ Haji Nooh

No Perolehan:08/00006
Call No.            : D 650.144
ISBN: 978-983-3991-57-0
Bahasa: Melayu

Ulasan:-
Naskah oleh Mohammad Noorizzuddin Dato’ Haji Nooh ini memberi panduan bagaimana untuk mencari kerja kerana pada masa sekarang isu graduan IPT gagal mendapat pekerjaan telah menjadi sungguh hangat sehingga dibincangkan dan dibahaskan di peringkat Dasar Negara.

Buku yang digarapkan ini ditulis dengan begitu menarik dan “mesra graduan” serta boleh dijadikan panduan dan teman yang akrab.Banyak tips yang dikongsi bersama dan ianya amat berguna untuk membimbing graduan.

Jika ditelaah dengan mendalam, buku ini akan memberi manfaat besar kepada semua pembaca khususnya graduan IPT hari ini kerana buku ini ditulis berdasarkan pengalaman penulis sendiri sebagai graduan yang dicampakkan ke dalam kancah pekerjaan yang mencabar.

Melalui pembacaan terhadap buku ini kita akan mengetahui cara untuk merangsang diri, cepat merebut peluang dan betapa pentingnya “fleksibel”, tiada sifat malu dan mempunyai matlamat kerjaya untuk mencari kerja.Bermula era mencari kerja dengan kekemasan diri, penyiapan dokumen dan juga persediaan minda.

Tajuk: Cari Kerja Ada Caranya
Penulis: Mohammad Noorizzuddin Dato’ Haji Nooh
Penerbit: Ameen
Harga: RM 29.00
Mukasurat: 256 ms

No comments: