Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, April 25, 2014

13 Bird Count 2014 - sijil penghargaan

Program: Bird Count 2014 Taman Negara Pahang
Tarikh: 15 - 16 Mac 2014 (Sabtu-Ahad)
Masa: 6.30 pagi
Tempat: Tempat letak kereta Kuala Tahan
Anjuran: Persatuan Pengusaha Pelancongan Taman Negara Pahang

Berikut adalah majlis penyampaian cenderamata kepada mereka yang terlibat dalam menjayakan Bird Count 2014 Taman Negara.
1.Encik Abu Zahrin (Penguasa Taman Negara), Encik Idros Yahya (Pengarah Pejabat Kementerian Pelancongan Pahang), Encik Nathan (Pengurus Taman Negara Mutiara Resort) dan Encik Abdul jalil b Abdul rahman (Pengerusi Persatuan Pengusaha pelancongan taman Negara Pahang)
2.Jenis Burung Pungguk adalah Burung Pungguk Api dan  Burung Pungguk Jelapang. Jenis Burung Puyuh adalah  Burung Puyuh Kaki Kuning dan Burung Puyuh Tanah. Jenis burung raja adalah Burung Raja Udang dan Burung Rajawali
3.Jenis burung rimba adalah Burung Rimba Apit Gunung, Burung Rimba Bercelak, Burung Rimba Berjalur, Burung Rimba Borneo, Burung Rimba Cekop Belalang, Burung Rimba Cekup Kunyit, Burung Rimba Dahan, Burung Rimba Ekor Pendek, Burung Rimba Genting, Burung Rimba Hitam, Burung Rimba Hulu, Burung Rimba Jambul Putih, Burung Rimba Mahkota Merah, Burung Rimba Malaysia, Burung Rimba Merbah Sampah, Burung Rimba Murai Coklat, Burung Rimba Murai Gunung, Burung Rimba Pong-pong, Burung Rimba Riang, Burung Rimba Sampah, Burung Rimba Telinga Perak dan Burung Rimba Tunggal.
4.Jenis Burung Sang Serok adalah Burung Sang Serok Gunung, Burung Sang Serok Rimba dan Burung Sang Seruk Rimba
5. Jenis burung segan adalah Burung Segan Besar, Burung Segan Bintik Mas dan Burung Segan Jawa. Jenis Burung Siul adalah Burung Siul Berjambul, Burung Siul Bertam, Burung Siul Dada Merah, Burung Siul Kepala Merah, Burung Siul Onak, Burung Siul Selanting dan Burung Stom-petrel Wison.
6. Jenis burung sekendi adalah Burung Sekendi Bahu Putih, Burung Sekendi Besar, Burung Sekendi Kepala Hitam, Burung Sekendi Kilat, Burung Sekendi Licin dan Burung Sekendi Sudu Muka Hitam
7.Jenis burung serai adalah Burung Serai Bakau dan Burung Serai Sultan. Jenis burung serindit adalah Burung Serindit, Burung Serindit Biasa dan Burung Serindit Rambai.

No comments: