Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, April 11, 2014

Buku 5: Judul 80 Hidangan Lengkap Kumpulan Darah B oleh Prof.Dr.Ali Khomsan

Buku: Judul 80 Hidangan Lengkap Kumpulan Darah B

Ulasan

Buku ini mengandungi pelbagai jenis menu serta resepi sihat yang sesuai untuk mereka yang mempunyai  kumpulan darah B.  Ia sebagai panduan dalam menyusun menu harian bermula daripada nasi, lauk, hidangan sayur, buah serta teh herba.  Bahan yang digunakan juga mudah diperoleh.  Gambar yang berwarna-warni serta cara penyediaan makanan yang disyorkan amat jelas dan menarik dipaparkan di dalam buku ini.

Menurut Prof. Dr. Ir. Ali Khomsan, secara garis besar, jenis kumpulan darah manusia dibezakan menjadi O,A,B dan AB.  Kumpulan darah yang berbeza akan merespons pengambilan makanan secara berbeza.

Pelbagai manfaat kesihatan diperoleh dengan menerapkan diet berdasarkan kumpulan darah untuk tampil segar, awet muda dan bertenaga tinggi

Turut dipaparkan langsir lisu cubit, cerut, lisu kotak, pita gelung, goblet, pelmet, siku keluang (scallop), beropol (valance), belon, festun, bidai, berjalur tepi dan berikat reben.

Buku: Judul 80 Hidangan Lengkap Kumpulan Darah B
Pengarang Prof.Dr.Ali Khomsan
Penerbit    Synergy Media
Tahun Terbit 2013?
Harga RM20.40
Muka Surat 88
No.Perolehan 13-04413
Call No 641.563 ALI
ISBN 9789673719112
Bahasa Melayu
Kategori Teknologi

Disediakan oleh
Fazilarwati binti Abdul Hadi
PAC Jengka           

No comments: