Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, January 1, 2017

Buat Kerja Sekolah Di Perpustakaan

Program Buat Kerja Sekolah Di Perpustakaan adalah cetusan idea Pengarah Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang. Ianya tercetus apabila Puan Pengarah mendapat maklumat bahawa masih banyak ibubapa bercerita pasal anak-anak tidak siap kerja sekolah. Puan pengarah merasakan ada sesuatu yang boleh dilakukan oleh Perpustakaan Awam Di Pahang.

Maka tercetuslah idea bagi membantu pelajar-pelajar ini menyelesaikan kerja sekolah mereka. Satu garis panduan Program Buat Kerja Sekolah Di Perpustakaan telah dikeluarkan oleh Bahagian Rangkaian Perpustakaan Awam Pahang.

Program ini mendapat kerjasama dari Jawatankuasa Penasihat Perpustakaan di semua lokasi.
 01.Ibubapa digalakkan menghantar anak-anak mereka ke perpustakaan bagi menyiapkan kerja sekolah.
 02.Sebagai peserta Program Buat Kerja Sekolah Di perpustakaan, mereka perlu mendaftarkan nama setiap kali datang.
 03.Ibubapa boleh memeriksa rekod kedatangan tersebut.
 04. Petugas akan memberikan bantuan sedaya termampu kepada pelajar yang datang sebagai peserta Program Buat Kerja Sekolah Di perpustakaan.
 05. Ada petugas yang membuatkan kelas pembelajaran menggunakan sisipan akhbar seperti TUTUR.
 06. Ada juga petugas yang membuatkan kelas tambahan untuk membantu pelajar linus.
07. Pihak kami mengucapkan terima kasih kepada pihak sekolah kerana menghargai bantuan yang diusahakan oleh petugas perpustakaan di daerah dan desa di Pahang.

No comments: