Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, January 24, 2017

Buku : Aku Rindu Naik Haji oleh Dr. Khalid Abu Syadi

Ulasan Buku: Aku Rindu Naik Haji oleh Dr. Khalid Abu Syadi

No Perolehan : DPEK 08450
Call No. : 297.415 KHA
ISBN : 978-979-039-024-9
Bahasa : Melayu
Kategori : Agama

Ulasan :

Buku “Aku Rindu Naik Haji’ ini ditulis oleh penulis dari Indonesia iaitu Dr. Khalid Abu Syadi. Menurut penulis ini, Syaikhul Islam Sufyan bin uyainah telah melakukan wukuf di Arafah sebanyak 80 kali. Imam hambali rela menjadi pekerja bawahan untuk membiayai hajinya kerana rindunya ia kepada Baitullah. Abdullah bin Abbas berkata, “ Aku sama sekali tidak merasa berduka atas dunia yang terlewatkan olehku, kecuali aku tidak sempat mengerjakan haji dengan berjalan kaki hingga aku telah lanjut usia!
    Ibadah haji termasuk amalan jihad yang besar. Bagaimana tidak?Anda rela meninggalkan keluarga tercinta, mengeluarkan perbelanjaan yang besar serta mempertaruhkan jiwa dan raga demi menyahut panggilan-NYA.
    Disamping itu juga, buku ini menyingkap pelbagai hikmah, rahsia dan keutamaan disebalik setiap ritual ibadah dalam haji dan umrah. Membimbing anda untuk meraih kemabruran dalam ibadah haji.
    Selamat membaca.

Judul : Aku Rindu Naik Haji
Pengarang : Dr. Khalid Abu Syadi
Penerbit : AQWAM Jembatan Ilmu
Tahun Terbit : 2008
Harga : RM 31.25
Muka surat : 199
Rating : 3/5

Disediakan Oleh :
Alias Bin A.Latif
Pembantu Perpustakaan
Perpustakaan Awam Daerah Pekan

Disemak Oleh :
Rohaida Bt. Zainudin
Ketua Perpustakaan Daerah Pekan

No comments: