Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, January 22, 2017

Buku: Ingin Hidup 4.000 Tahun? oleh Muhammad Abu Anwar

Ulasan Buku: Ingin Hidup 4.000 Tahun? oleh Muhammad Abu Anwar

No Perolehan: DCAM 08052
ISBN: 978-979-039-078-2
Kategori: 297.41

Ringkasan/ Ulasan:
Ingin Hidup 4.000 Tahun?

Selain menjelaskan berbagai amal yang pahalanya berlipat, buku ini juga mengupas amal-amal yang pahalanya terus mengalir abadi, sekalipun pelakunya telah tutup usia. Sebuah keistimewaan yang hanya di miliki oleh kita, umat Nabi Muhammad. Tentu, tak hanya penambahan umur secara maknawi.

Buku ini juga menjelaskan amal-amal yang dapat memperpanjang usia kita secara hakiki. Dari misalnya hanya 40 tahun bertambah 5 atau 10 tahun lagi.

Bukankah umur sudah Allah tentukan sebelum kita lahir? Uraikan dalil-dalil shahih yang dilengkapi penjelasan para ulama tepercaya daalm buku ini menjawab tuntas pertanyaan semacam itu.

Tak lupa, penulis juga menjelaskan amal-amal tertentu yang mengakibatkan amal saleh yang telah kita bangun sedemikian rupa hancur berantakan. Apa saja? Temukan semauanya dalam buku ini.

Judul: Ingin Hidup 4.000 Tahun?
Pengarang: Muhammad Abu Anwar
Penerbit: Aqwam
Tahun Terbit: 2014
Harga: RM25.00
Muka surat: 128
Rating: 5

ulasan oleh
Muhammad Shahril Bin Samsuddin
PAD Cameron

No comments: