Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, June 29, 2011

Rasmi U-Pustaka Pahang -Suara warga 3


Warga KWSP Pahang.

"Sebagai orang Pahang, rasa dihargai kerana dipilih menjadi negeri yang pertama melancarkan u-pustaka. Keadah pinjaman melalui u-pustaka ini amat memudahkan ibubapa yang berminat untuk menyemai budaya membaca dikalangan keluarga mereka.

Saya adalah seorang yang minat membaca. Saya mahu anak-anak saya menersakan minat membaca ini.

Sebelum ini saya terpaksa melapangkan masa untuk ke perpustakaan awam bagi menghantar anak-anak atau meminjamkan buku untuk anak-anak saya. Terpaksa membazirkan masa terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. Terpaksa juga berpusing-pusaing mencari tempat untuk 'parking' kereta. Masa habis dan duit pun habis. Bukan setakat duti inyak petrol untuk kereta kadang duit untuk membeli macam-macam benda dalam perjalanan balik dari perpustakaan awam.

Dengan u-pustakan ini saya boleh mendapatkan buku-buku untuk anak-anak saya melalui internet. Tiada masa dibazirkan untuk mencari 'parking'. Tidak perlu isi minyak. Dengan sedikit wang yang perlu dibayarkan buku tersebut boleh sampai kerumah kita.

Sedikit perbelanjaan yang terpaksa dikeluarkan tidak menjadi halangan bagi saya untuk tujuan ini.

No comments: