Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, June 27, 2011

Rasmi U-Pustaka Pahang - Suara warga 2


Maryani Ismail,
Pembantu Tadbir
Pejabat RISDA Negeri Pahang

Ucapkan tahniah kepada Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang kerana dapat menyediakan perkhidmatan pinjaman buku melalui internet. Keadah ini amat memudahkan mereka yang benar-benar tiada kesempatan untuk berkunjung ke perpustakaan.

Saya memang minat mambaca, minat ini memang tidak pernah pudar. Tetapi alasan kesibukan dengan pelbagai tugas harian menyebabkan saya abaikan minat membaca saya.

Kemudahan yang disediakan oleh u-pustaka ini sebenarnya amat memudahkan saya untuk meminjam buku. Saya cuma perlu menjadi ahli u-pustaka, log in dalam portan u-pustaka, seterusnya boleh memilih buku yang saya minat dan buku tersebut boleh ditempah. Selepas itu saya perlu tunggu buku tersebut dihantar kerumah saya.

U-pustaka memberi skop baru untuk orang yang terlalu sibuk untuk meminjam buku ke Perpustakaan Awam Pahang. Mungkin tiada alasan untuk tidak meneruskan minat membaca. Terutama membaca buku-buku popular dan buku-buku yang ditulis oleh penulis popular.

No comments: