Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, August 1, 2011

Buku Popular: Percaya Ada Cinta


Harga: RM 18.00
ISBN: 978-983-124-513-2
Halaman: ~480
Tarikh Terbit: 21 Apr 2010

Novel Percaya Ada Cinta ini adalah salah satu buku yang popular dipinjam oleh ahli perpustakaan di Pahang. Sehingga rekod bulan Mei 2011 novel ini telah dipinjam sebanyak 33 kali.

Penulis novel ini Ryana Adrina telah menghasilkan novel Tautan Kasih.

Kepada sesiapa yang berminat meminjam buku ini boleh dapatkan di perpustakaan awam yang berhampiran. Klik DISINI untuk melihat senarai perpustakaan yang berhampiran dengan tempat anda.

Petikan dari [mall.karangkraf.com]
BERADA di dalam lingkung an keluarga sendiri, terasa diri bagaikan orang a sing. Sejak kecil, jiwa Wafi ya men derita. Diri seolah dinafi kan hak sebagai anak kandung apabila ibu bapa sendiri menyayangi orang luar melebihi dirinya sendiri. Entah apa silapnya hingga dia terpaksa membayar harga yang mahal demi meraih sebuah kebahagiaan. Dia didesak berkahwin dengan Arsyad, teman lelaki sepupunya. Walaupun berat hati, dipaksa juga diri menerima pinangan tersebut. Dia yakin, Arsyad tidak mencintainya, malah pasti bahtera rumah tangga mereka tidak akan ke mana-mana! Ternyata alam rumah tangga merubah segalanya. Dalam marah dan dendam, masing-masing saling mencuit hati, mengusik rasa. Wafi ya yang sengaja mengasingkan diri, tanpa sedar menyentuh jiwa Arsyad. Dalam keras, ciri-ciri kelembutannya tetap terserlah. Namun, bila harapan itu ada, badai taufan mula menampakkan diri, menghempas pantai, menjahanamkan sinar. Bisakah dia mengecap nikmat bahagia, atau bahagia itu sememangnya tidak tercipta untuknya?

Petikan dari [sajesuka-suka-notie.blogspot.com]
Novel ni memang laris semasa pesta buku 2010 dimana hari pertama je terus sold out. Masa aku nak beli hari sabtu tu dah habis jadi aku kirim ryn belikan pada hari ahadnya. Citer ni dah mula sebagai enovel di blog ryana tapi tergendala bila dah sampai pada penerbit. Dan akhirnya macam pisang panas ianya terjual.

LINKS:
1. angahiera87.blogspot.com
2. belibukuonline.com.my
3. comelpunye.blogspot.com
4. www.alaf21.com.my
5. novelcinta.multiply.com
6. nurulazmichenta.blogspot.com
7. milhanum.blogspot.com
8. niadina.blogspot.com

--------------------------------------------------
Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang (1976) - Perpustakaan Daerah Temerloh (1980) - Perpustakaan Daerah Bentong (1983) - Perpustakaan Daerah Jerantut (1983) - Perpustakaan Daerah Raub(1987) - Perpustakaan Daerah Maran (1993) - Perpustakaan Daerah Pekan (1994) - Perpustakaan Cawangan Jengka (1994) - Perpustakaan Daerah Lipis (1994) - Perpustakaan Daerah Rompin (1997) - Perpustakaan Cawangan Lanchang (1997) - Perpustakaan Daerah Bera (1998) - Perpustakaan Daerah Cameron Highlands (2003)
--------------------------------------------------
15.6.2011

No comments: