Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, March 12, 2013

Buku 1 : Koleksi Contoh Teks ucapan Beserta Panduan Asas Penulisan Teks Ucapan oleh N.A Salleh


kulit buku Koleksi Contoh Teks ucapan Beserta Panduan Asas Penulisan Teks Ucapan oleh N.A Salleh

Ramai yang mengalami kegagalan untuk menyampaikan ucapan di hadapan khalayak ramai. Walaupun sesorang itu mempunya kemahiran pengucapan awam yang tinggi, akan tetapi tanpa persedian yang betul, sesorang itu hanya akan kelihatan sebagai seorang badut yang hanya membuat lawak tanpa arah tuju.

Oleh itu adalah penting bagi seseorang yang akan menyampaikan ucapan itu, perlukan sebuah teks ucapan yang bagus dan tepat dengan tema atau situasi sesuatu acara itu. Kemudian ditambah dengan kemahiran pengucapan awam yang baik, nescaya ucapan tersbut akan meninggalkan kesan kepada memori pendegarnya.

Di dalam buku ini, ada berpuluh koleksi teks ucapan yang dikumpulkan yang boleh disesuaikan dengan keadaan tertentu. Sesorang individu boleh menggunakan format atau yang disediakan dan digantikan dengan isi-isi yang hendak disampaikan.

Bahkan penulis turut memberikan panduan bagaimana hendak membuat suatu teks ucapan yang baik. Ia boleh dikatakan suatu panduan yang lengkap terutama sekali bagi mereka yang sentiasa menyampaikan ucapan-ucapan dikhalayak ramai.

Perintis Books Sdn Bhd

No comments: