Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, July 24, 2017

Buku RAWATLAH HATI Pengarang DR ROBIAH K HAMZAH Penerbit GRUP BUKU KARANGKRAF 2010

Buku RAWATLAH HATI Pengarang DR ROBIAH K HAMZAH Penerbit GRUP BUKU KARANGKRAF 2010

ULASAN BUKU

A. JUDUL BUKU : RAWATLAH HATI.
B. PENULIS : DR. ROBIAH K . HAMZAH
C. TAHUN TERBITAN : 2010
D. PENERBIT BUKU :GRUP BUKU KARANGKRAF SDN. BHD.
E. JUMLAH MUKA SURAT :450
F .HARGA :  RM 19.90.
G. NO PEROLEHAN : 297.57
BULAN BACAAN : JULAI 2017

ULASAN BUKU :
   
Hati adalah kolbu yang dicipta oleh Allah maka perbanyakkan jaga hati dengan sebaik mungkin.Hati yang bersih dan suci adalah hati yang dekat kepada Maha Pencipta. Buku ini menceritakan dan menghurai segala permasalahan berkenaan hati. Penulis yang juga Pakar Motivasi memberi sedikit tips bagaimana menjaga hati yang pernah dilukai dan terluka atas kesilapan diri sendiri.
   
Beberapa ungkaian permasalahan berkenaan hati telah cuba diselesaikan oleh Penulis. Antara kata-kata yang penuh bermakna yang menjadi pedoman untuk dipegang oleh pembaca berbunyi
“ HIDUP KITA MUNGKIN UNTUK HARI INI SAHAJA. BANGUNKANLAH KEYAKINAN DIRI, BINA TEKAD YANG KUAT DAN SEMANGAT YANG KENTAL. PERBAIKI KEHIDUPAN HARI INI UNTUK TERUS HIDUP SETAHUN LAGI.SELAMAT TINGGAL MASA LUKA YANG BERLALU. TERGELAMLAH SEPERTI TERBENAMNYA MATAHARI, USAH BERSEDIH LAGI. SELAMAT DATANG ESOK DAN MULAKAN HIDUP DENGAN HATI YANG LAPANG MENUJU BAHAGIA ‘’

Mogasetiaplukaditemuiberkenaanhatiadapenawarnya. RAWATLAH HATI antarabuku yang mampudibacauntukdijadikanantarasumberdanmotivasibagipengubathati yang dalamkedukaan.

Disedaiakan oleh
Mohamed Yusmi B MohamadYunus
PembantuPustakawan
PD LeparHilir

DisemakOleh
Ahmad Aziddin B Ahmad
Ketua Unit RangkaianPerpustakaan



No comments: