Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, July 25, 2017

BUKU Kepimpinan dan Pengurusan Pendidikan Khas PENULIS ZHAHARULNIZAM SHAH ZA penerbit Utusan Publication 2010

BUKU Kepimpinan dan Pengurusan Pendidikan Khas PENULIS ZHAHARULNIZAM SHAH ZA penerbit Utusan Publication 2010

Buku :Kepimpinan dan Pengurusan Pendidikan Khas
Pengarang :ZHAHARULNIZAM SHAH Z.A
 No. Perolehan :
 No. Panggilan :371.909595
ISBN :978-967-61-2375-6
Kategori:PendidikanKhas

 ULASAN

Buku ini berkaitan Pengurusan Pendidikan Khas yang  merangkumi aspek pengurusan dan pentadbiran yang sistematik dan efisen dalam mendidik kanak-kanak istimewa di sekolah Pendidikan Khas. Pelaksaan pendidikan khas adalah sejajar dengan gesaan Kementerian untuk meningkatkan kualiti dan tahap kecekapan pengurusan yang dapat melahirkan kanak-kanak istimewa yang mempunyai daya tahan serta pemikiran yang kreatif dan sistematik. Dengan menggunakan pelbagai teknik dan teori pengajaran dan pembelajaran yang tersusun mengikut standard silibus pendidikan khas yang telah ditetapkan agar ianya menepati sasaran pendidikan yang berkesan.
Disamping itu juga perkara yang penting adalah bagaimana seseorang pendidik pendidikan khas perlu memahami secara menyeluruh tentang persekitaran umum berkaitan kanak-kanak  yang bermasalah dari pelbagai segi. Ini kerana setiap kanak-kanak yang bermasalah terdiri daripada permasalahan yang berbeza mengikut jenis dan tahap permasalahan yang dihadapi.Antaranya terdapat kumpulan kanak-kanak yang mengalami masalah seperti sindromdown, autisme,terenc atakal, hiperaktif dan ganguan emosi serta masalah komunikasi.
Jesteruitulahperanankepimpinandanpengurusanpendidikankhasiniadalahpentingbagimemastikanpendidikankhasinilebihefiesendanbersistematikdalamusahamendidikkanak-kanakistimewa di negarainitercapai.

Penerbit :Utusan Publication & Distributors SDN BHD
Tahunterbit: 2010
Harga: RM 14.00
Mukasurat:113 Helaian

Disediakanoleh :
LilidalilaBtRopa
PerpustakaanDesaBalok

Disemakoleh :
Ahmad Aziddin B Ahmad
Ketua Unit RangkaianPerpustakaan

No comments: