Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Sunday, September 22, 2019

Buku: Cukuplah Allah Bagiku ME + GOD = ENOUGH

ULASAN BUKU BULAN OKTOBER 2019
Buku: Cukuplah Allah Bagiku ME + GOD = ENOUGH

KATEGORI :  AGAMA
 PENULIS : AHMAD RIFA’I RII’AN
 PENERBIT : AL-HIDAYAH HOUSE OF PUBLISHER SDN.BHD
ID BUKU : 297.57
ISBN : 978-967-439-304-5
M/SURAT : 238
PERPUSTAKAAN: PERPUSTAKAAN DESA PULAU TAWAR

“ME+GOD=ENOUGH” ini memperjelaskan bahawa kita tidak sendirian di dunia ini kerana Allah sentiasa bersama-sama kita, melihat kita dan mendengar keluh resah kita sebagai umatnya.

Saat kita berhadapan dengan keadaan yang sulit, dilanda kesedihan serta berasa hidup penuh dengan tekanan yang tiada hujungnya, saat itulah kita perlu sedar, bahawa kita masih punya Allah yang tidak pernah berhenti menyaksikan kita berjuang.

Ketika kita berasa menghadapi masalah hidup sendiri dan tiada sahabat yang menemani, saat itulah kita perlu yakin bahawa kita ada Allah yang tidak akan meninggalkan kita sendirian.

Jika tiada tempat untuk kita bersandar, maka sesungguhnya setiap saat tetap ada lantai untuk kita bersujud. Kuatkan semangat jangan berputus asa meskipun menghadapi sebesar apa pun masalah. Ingatlah allah sentiasa ada untuk kita.

No comments: