Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, September 11, 2019

Buku Gaya Untuk Berjaya

ULASAN BUKU JUN 2019

Buku Gaya Untuk Berjaya
No Perolehan:   EPAL 18/001844
ISBN:   978-967-0703-27-5
Kategori:   Teknologi

Ringkasan / Umum:
Buku Gaya Untuk Berjaya ini merumuskan kesedaran tentang kurangnya buku genre imej atau penampilan diri yang ditulis oleh orang Malaysia.

Anda ingin berjaya tetapi imej anda menghalang diri. Mungkin anda usahawan produk atau perkhidmatan yang sudah mempunyai jenama tetapi sayangnya anda sendiri tiada jenama. Jika anda bekerja, susah hendak naik pangkat sebab orang tidak perasan, buku ini boleh membantu anda. Semua orang yang Berjaya ada AURA tersendiri, mereka anda BRANDING DIRI.

Imej bergantung kepada 4 elemen utama iaitu :
•Appearance (Penampilan)
•Behaviour (Pratokol/Etika)
•Communication (Komunikasi)
•Development (Pembangunan)

Buku ini dihasilkan daripada pengalaman penulis mengendalikan beratus-ratus bengkel imej dan dihadiri ribuan peserta. Pelbagai isu yang dihadapi oleh peserta. Analisa terhadap permasalahan telah dibuat dan penyelesaiannya ada di dalam buku ini.

Naskhah ini diolah dengan mudah dan bersesuaian dengan agama, budaya dan acara masyarakat Malaysia. Negara kita yang berbilang bangsa dengan protocol yang pelbagai. Etika pemakaian majlis rasmi sehingga kepada tidak rasmi. Teknik kebersihan diri sehingga kepada suai pada aksesori.

Buku ini juga menganalisis protokol dan etika seharian, daripada cara makan sehinggalah ketika bersama dengan orang ramai. Komunikasi yang betul juga membantu memberi impak terhadap diri. Inilah masanya untuk berubah! InsyaAllah. Selamat Membaca!!!

Judul    : Gaya Untuk Berjaya
Pengarang    : Hafiz Mustapha
Penerbit    : Richworks Publications Sdn Bhd
Tahun Terbit    : 2018
Harga    : RM 50.00
Muka Surat    : 221
Rating    :         -

Disediakan Oleh: Disemak Oleh :
Noraziah Binti Abd. Razak Norkamila Binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PD Paloh Hinai PAD Pekan

No comments: