Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, February 9, 2017

BUKU: MENGAPA MANUSIA MENJADI KUFUR. Kebimbangan Rasulullah saw terhadap umatnya di Akhir zaman PENGARANG: MUHAMMAD HADRAMI HASSANI

BUKU: MENGAPA MANUSIA MENJADI KUFUR Kebimbangan Rasulullah saw terhadap umatnya di Akhir zaman. PENGARANG: MUHAMMAD HADRAMI HASSANI

A. JUDUL BUKU : MENGAPA MANUSIA MENJADI KUFUR ( kebimbangan Rasulullah saw terhadap umatnya di Akhir zaman )
B. PENULIS : MUHAMMAD HADRAMI HASSANI.
C. TAHUN TERBITAN : 2010
D. PENERBIT BUKU : MULIA TERANG SDN. BHD.
E. JUMLAH MUKA SURAT : 278
F . HARGA :  RM 18.20.
G. NO PEROLEHAN : 297.4
BULAN BACAAN : JANUARI 2017

ULASAN BUKU :
Kebimbangan Rasullullah SAW ke atas umat 1400 tahun yang lalu, kini amat dirasai apabila melihatkan fenomena kehidupan umat islam.

Dalam kejahilan atau kelalaian yang melampau kita tidak menyedari bahawa amalan hidup orang-orang islam menyimpang dari akidah islam yang sebenarnya. Dilihat amalan itu biasa sahaja tetapi ia boleh mengugurkan iman seseorang itu terhadap Allah SWT.

Tanpa suluhan ilmu yang jelas dan tarbiah akidah yang jitu gejala terhadap iman semakin hari menakutkan. Umat islam melaluinya tanpa rasa insaf dan pengajaran.

Buku ini juga merasakan masih ada waktu untuk seluruh umat islam kembali memiliki akidah yang mantap dan membenteras segala – gala unsur-unsur kekufuran  di dalam hidup seharian.

Harapan pengarang dalam penulisannya adalah untuk pembaca terus beristikomah bagi setiap perjalanan hidup yang mendatang dan berharap perjalanan hidup yang dilalui menuju keredhaan Allah SWT.

No comments: