Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, February 7, 2017

BUKU: Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim PENERBIT: Darul Mughni Trading

BUKU: Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim. Dilengkapi dengan zikir dan doa bagi solat fardu PENERBIT: Darul Mughni Trading

JERANTUT
JUDUL BUKU Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim
PENGARANG Sidang Pengarang
NO. PANGGILAN K  297.3822 / PAN
ISBN 9789670816395
PENERBIT Darul Mughni Trading
TARIKH / TAHUN TERBIT Cetakan Pertama-2014
EDISI BAHASA Bahasa Melayu
HARGA RM18.32

ULASAN BUKU
Solat merupakan tiang agama.Solat fardhu diwajibkan keatas setiap Muslim yang baligh dan berakal sebanyak lima kali sehari. Cara solat yang betul adalah penting bagi memastikan ibadah solat adik – adik diterima oleh Allah SWT.

Buku Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim menyediakan panduan lengkap lagi khusus bagi ibadah solat. Ini termasuklah persiapan sebelum solat seperti berwuduk dengan sempurna , pergerakan dan bacaan di dalam solat serta zikir dan doa selepas solat. Cara solat berjemaah , solat bagi orang sakit , solat jamak dan qasar turut dijelaskan. Tidak lupa juga tentang pelbagai jenis solat sunat.

Buku ini diharapkan dapat member manfaat yang maksimum kepada para pembaca. Ilustrasi yang berwarna dan berinformasi mampu menjana kefahaman yang lebih mendalam. Semoga akan  lahir generasi muda yang khusyuk di dalam solat. Insya Allah.

No comments: