Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, May 3, 2018

BUKU Kanser Payudara PENULIS Hasanah Che Ismail PENERBIT Dewan Bahasa 2014

ULASAN BUKU FEBRUARI 2018

BUKU Kanser Payudara PENULIS Hasanah Che Ismail PENERBIT Dewan Bahasa  2014

No Perolehan : 14-000142
No Panggilan : 616.99449 HAS
ISBN: 9789834609696
Kategori: Dewasa

Ringkasan/ Ulasan:
Siri bagaimana mengurus kesihatan dan permakanan semestinya menjadi bahan bacaan menarik untuk seisi keluarga. Banyak informasi yang berkaitan dengan penjagaan kesihatan dan permakanan adalah dengan begitu menarik dan mudah difahami disertakan gambar yang berwarna untuk rujukan yang jelas kepada pembaca.

Antara aspek yang diterangkan iaitu makanan untuk tenaga dan tumbesaran, lemak dan mineral, variasi, keracunan serta alahan makanan, dan akhir sekali label makanan dan berat badan ideal. Selain itu pembaca harus tahu keracunan makanan adalah gejala sakit yang muncul akibat memakan makanan yang mengandungi zat-zat kimia beracun atau mengandungi kuman penyakit tertentu. Kuman-kuman penyakit itu boleh berbentuk fungus, bacteria dan mikroorganisma yang lain.

Nilaitambah yang terdapat dalam buku ini bukan sekadar info tentang kesihatan, malah terdapat juga maklumat dan pendedahan tentang kerjaya pakar permakanan dan kerjaya dalam bidang kesihatan.

Judul: Kanser Payudara
Pengarang: Hasanah Che Ismail
Penerbit: Dewan Bahasa Dan Pustaka
TahunTerbit:  2014
Harga: RM30.00
Mukasurat: 320
Rating: -

Disediakan oleh : Disemak oleh :
Mohd Jefri Amri Bin AwangNgah                                                      Zulkepli Bin Haron
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah,
PD Chenor                                                                                           PAD Maran

No comments: