Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, April 22, 2019

BUKU 18 Sahabat Di Hati Rasulullah OLEH Pengarang Mohd Harun Rashid Dan Ishrat J.Rumi

Judul: 18 Sahabat Di Hati Rasulullah
Pengarang: Mohd Harun Rashid Dan Ishrat J.Rumi
Penerbit: DARUL MUGHNI TRADING Sdn. Bhd.
Tahun Terbit: 2015
Harga: RM 39.92
Muka surat: 135

Ringkasan/ Ulasan:

18 Sahabat Di Hati Rasulullah Merupakan Pilihan Terbaik bagi setiap kanak-kanak yang rindu untuk mendengar cerita sebelum tidur yang berkualiti.

Buku ini memuatkan lapan belas kisah terpilih yang sangat menarik daripada kehidupan para sahabat Rasulullah SAW.

Semua kisah digarap dalam bahasa yang sesuai dengan peringkat umur pembaca muda supaya mudah difahami. Teks yang ringkas dan ilustrasi berwarna yang menarik, yang membawa kisah-kisah itu dekat dengan kehidupan pembaca, menjadikan mesej daripada Rasulullah SAW dan para sahabat Baginda lebih bermakna kepada kanak-kanak.

Buku ini menawarkan dimensi yang istimewa kepada cerita-cerita sebelum tidur dan bertindak sebagai teras untuk membina pertumbuhan pengetahuan Islam.

Selain itu buku ini amat menarik kerana tulisannya yang mudah dibaca dan difahami buku ini dilengkapi dengan helaian bewarna yang amat menarik

No comments: