Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, April 22, 2019

BUKU Himpunan Kisah Sejarah Hidup Muhammad SAW OLEH Pengarang Ibnu Mussal

Judul: Himpunan Kisah  Sejarah Hidup Muhammad SAW
Pengarang: Ibnu Mussal
Penerbit: Hijjaz Records Publishing
Tahun Terbit: 2017
Harga: RM 26.90
Muka surat: 235

Ringkasan / Umum : 

Nama insan agung ini akan sentiasa terpahat di sanubari setiap makhluk Allah SWT. Sesiapa yang pernah bersama baginda pasti amat merindui saat-saat manis ketika bersama baginda baik dalam suka atau duka.

Setiap sunnahnya menjadi ikutan,setiap tutur katanya menjadi panduan dan pesanan yang tersemat kukuh di ingatan. Setiap tingkah lakunya menjadi perhatian kerana di situ tersirat seribu satu pengajaran kerana baginda adalah Nabi yang diutus untuk menyempurnakan akhlak umat akhir zaman.

Berkat kesabaran dan kegigihan baginda selama lebih kurang 23 tahun memperjuangkan syariat Islam membuahkan kejayaan.Justeru,pemergian baginda ke sisi Allah SWT menjadi ratapan kerana tiada lagi kelibat manusia agung itu yang kini dirindui.

Justeru,bingkisan kenangan-kenangan indah ketika hayat baginda bersama para sahabat di coretkan dalam buku kecil ini sebagai tanda kasih dan kenangan bagi umatnya yang ingin mengenali insan agung bernama MUHAMMAD SAW.

Semoga setiap kenangan di dalam buku ini mampu menyemai benih rindu dalam sanubari kita terhadap baginda sebagaimana baginda sentiasa merindui umatnya yang tidak kesempatan untuk bersua muka
Semoga Allah SWT menemukan kita dengan Nabi Muhammad SAW di syurga kelak.