Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, April 22, 2019

Buku Berita Gembira Untuk Orang Berdosa : Allah Tempat Meminta Oleh Pengarang Jaafar As Siddiq

Judul: Berita Gembira Untuk Orang Berdosa : Allah Tempat Meminta
Pengarang: Jaafar As Siddiq
Penerbit: Sri Saujana Marketing (SSM)
Tahun Terbit: 2018
Harga: RM 24.00
Muka surat: 255

Ringkasan / Umum :

Buku Berita Gembira Untuk Orang Berdosa : Allah Tempat Meminta ini merumuskan antara tanda Allah itu maha penyayang, ialah apabila seseorang hamba terlanjur (dengan tidak sengaja) melakukan kejahatan, Allah tetap membuka pintu rahmat-Nya yang maha luas yang murka-Nya. Lantaran itu dianjurkan supaya iringi kejahatan dengan melakukan kebajikan kerana amalan kebajikan yang mengiringi kejahatan boleh menghapuskan dosa.

Dalam buku ini terdapat janji Allah dalam Al-Quran sepertimana difirmankan oleh-Nya dalam surah Hud ayat 114, maksudnya :

“Sesungguhnya (amalan) kebajikan itu menghilangkan (menghapus) kejahatan-kejahatan (dosa)”

Sementara Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya :

“Iringi kejahatan dengan amalan kebajikan, supaya ia (kebajikan) dapat menghapuskan kejahatan (dosa). (Riwayat At-Tirmizi)

Melalui buku ini telah dipaparkan beberapa amalan-amalan yang boleh menghapuskan dosa serta menjadi benteng daripada kejahatan. Semoga buku ini menjadi sebaik-baik panduan kepada semua yang ingin kembali ke jalan lurus dan semoga kita dalam golongan yang mendapat naungan Arash iaitu “seseorang yang apabila berada seorang diri, teringat dosanya, lalu dia menangis kerana takutkan (seksaan) Allah.” (Riwayat Bukhari dan Muslim). Selamat Membaca!!!

No comments: