Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, July 1, 2011

Rasmi U-Pustaka Pahang - Suara warga 4



Mohd Aseri Abdul Malik
Ketua Perpustakaan Daerah Bentong

"Melalui u-pustaka saya dapat membantu ahli Perpustakaan Awam Daerah Bentong mendapatkan buku yang tiada ditempat saya tetapi ada di perpustakaan lain. Pencarian bahan untuk ahli dapat diperluaskan, melalui u-pustaka ahli tidak akan keciwa"

Kadang-kada ada ahli perpustakaan yang mengharapkan semua buku yang dia perlukan ada di perpustakaan. Bila buku tersebut tiada mereka akan rasa keciwa dengan perkhidmatan perpustakaan.

Kini dengan perkhidmatan yang disediakan oleh u-pustaka ahli perpustakaan tidak akan keciwa lagi. Jika buku yang dicari tiada di Perpustakaan Awam Daerah Bentong, mereka boleh dibantu untuk menjadi ahli u-pustaka dan seterusnya memeriksa buku tersebut di perpustakaan lain.

Lebih memudahkan lagi, mereka tidak perlu datang ke Perpustakaan Awam Daerah Bentong untuk melayari portal u-pustaka. Mereka boleh lakukan dimana-mana tempat yang ada talian internet.






No comments: