Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Saturday, November 10, 2018

Buku Bajet Bagus Pengarang Ustaz Elyas Ismail Penerbit Grup Buku Karangkraf

Buku Bajet Bagus Pengarang Ustaz Elyas Ismail Penerbit Grup Buku Karangkraf

No Perolehan: ESAN 001322
ISBN: 976-967-86-0868-8
Kategori: 297.57

Ringkasan/ Ulasan

Allah menjadikan Al-Quran sebagai pedoman untuk umat didunia ini. Beruntunglah jika kita bercita-cita untuk menjadi baik namun Allah melarang kita merasakan diri sudah cukup baik. Orang yang berilmu mempunyai tiga tanda iaitu mendekatkan diri kepada Allah, saling mengasihi sesame manusia serta ilmu yang dimiliki dimanfaatkan kepada orang lain.

Jika adanya ilmu menjadikan kita sombong serta suka memperlekehkan orang merasakan diri sudah cukup bagus maka ilmu itu tidak member manfaat kepada seseorang.

Allah menurunkan Al-Quran untuk dijadikan pedoman buat umatnya, banyak ayat-ayat Al-Quran boleh dijadikan penenang jiwa bagi memujuk hati agar dapat membuang sifat-sifat riak dan merasa diri sudah cukup bagus.
Didalam buku Bajet Bagus ini penulis banyak memberikan contoh dakwah Rasulullah serta tips-tips yang sangat berguna untuk dijadikan panduan buat kita dalam mendidik hati agar tidak merasakan diri bajet bagus. Buat semua, buku ini sangat sesuai dibaca dan juga dijadikan koleksi peribadi.

Pengarang: Ustaz Elyas Ismail
Penerbit: Grup Buku Karangkraf Sdn. Bhd.
Harga: RM 24.00
Mukasurat: 149
Rating: -
Ulasanoleh : Puan Juwahi Md Amin, PD Siber Sanggang

No comments: