Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, November 7, 2018

Buku Sedapnya Donat Pengarang Ruzita Idias Ismail Penerbit Buku Krangkraf 2017

No Perolehan: DTEM 001301/17
ISBN: 978-967-86-0807-7
Kategori: 641.8653 RUZ

Ringkasan/ Ulasan

Sedapnya Donat buku ini menceritakan tentang bagaimana cara untuk mebuat donat yang lembut dan sedap. Ia juga menceritakan donat tidak semestinya bulat ditengah malah pelbagai bentuk boleh dibuat. Kini pelbagai variasi donat dengan deko yang catchy dan menarik.

Malah rasanya juga sudah pelbagai. Dulunya donat dinikmati sebagai sarapan pagi tetapi kini di jadikan hidangan dan cenderahti di majlis-majlis ulangtahun ataupun perkhawinan.

Donat tidak lagi dianggap sebagai makanan ringan semata kerana ia mempunyai aura tersendiri dalam merapatkan lagi hubungan sesama insan. Mengapa saya berkata begitu, kerana donat tidak hanya disukai oleh kanak-kanak malah setiap lapisan umur, bangsa, gender mahupun agama.
Lebih menarik, donat di setiap negara dalam dunia ini saling bersangkutan. Mungkin saja namanya lain, tetapi bentuk, rasa, intinya mungkin saja sama.

Buku ini sangat sesuai dibaca kepada golongan dewasa tidak kira lelaki mahupun perempuan. Andai sesiapa yang ingin mengetahui dengan lebih terperinci cara membuat donat bolehlah mencari atau membaca buku Sedapnya Donat.

Judul: Sedapnya Donat
Pengarang: Ruzita Idias Ismail
Penerbit: Buku Krangkraf Sdn.Bhd
Tahun Terbit: 2017
Harga: RM 26.00
Muka surat: 159
Rating: 4

Ulasan Oleh:
Norasuryanti Binti Abdul Rapar,
PAD Temerloh

No comments: