Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, November 5, 2018

BUKU Teknik Urus Wang Individu Berkesan Penulis ZULNAIDI YAACOB 2012

ULASAN BUKU OGOS 2018
BUKU Teknik Urus Wang Individu Berkesan Penulis ZULNAIDI YAACOB 2012

ISBN : 978-967-5426-34-6
Call No : 332.024 ZUL
Harga : RM 14.40
Penulis : ZULNAIDI YAACOB
Tahun Diterbitkan : 2012
Penerbit : MUST READ SDN BHD
Bahasa : Melayu

Buku “Teknik Urus Wang Individu Berkesan” adalah sebuah buku yang menceritakan tentang bagaimana mengurus wang masing-masing secara berkesan.Teknik ini mengajar kepada individu yang mempunyai wang yang banyak ataupun individu yang kekurangan wang.

Tidak semua orang tahu menguruskan wang yang berkesan.Bagaimana pentingnya untuk kita mengurus waktu yang terbatas dan usia yang terlalu bernilai,wang juga perlu diurus kerana bagaimana wang itu diperoleh,diurus dan akhirnya kemana dan bagaimana wang itu dibelanjakan,semuanya merupakan amanah yang akan diperhitungkan di hari kemudian.

Di dalam buku ini terdapat 7 teknik bagaimana mengurus wang yang betul daan berkesan.Melalui buku ini saya ingin mengajak anda memahami bahawa “wang” lebih dari sekadar alat untuk berbelanja.Saya berharap buku ini dapat memberi info tentang bagaimana wang bertingkahlaku.Wang adalah alat yang boleh diurus.Dengan adanya wang,kita boleh memilih sama ada untuk menggunakannya ke jalan yang baik atau jalan yang buruk.Untuk mencapai objektif agar wang dapat digunakan untuk kebaikan,maka wang perlu diurus dengan bijak.

Ulasan oleh,
SUZILAWANA BINTI JAMALUDIN
PERPUSTAKAAN DESA BENTA

No comments: