Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, November 5, 2018

Buku Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim Penerbit Darul Mughni

No Perolehan: ESAN 004671
ISBN: 978-967-0618-39-5
Kategori: 297.18K

Ringkasan/ Ulasan

Solat ialah rukun Islam yang kedua selepas mengucapkan dua kalimah syahadah, sebagai seorang Islam yang baligh dan berakal kita diwajibkan menunaikan solat sebanyak lima kali sehari. Agama Islam menyuruh kita mengajarkan solat kepada anak-anak seawall usia tujuh tahun dan jika telah berusia sepuluh tahun tetapi tidak solat lagi maka Islam mengajar kita supaya merotan anak-anak itu sebagai pengajaran.

Buku ‘Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim’ ini sessuai dijadikan panduan buat anak-anak kerana didalam buku ini terdapat panduan yang lengkap mengenai solat, bermula dari persiapan sebelum solat seperti berwuduk dengan sempurna, pergerakan dan bacaan didalam solat serta zikir dan doa selepas solat. Buku ini juga mengajar cara solat berjemaah, solat bagi orang sakit, solat jamak dan qasar serta solat sunat yang lain.

Buku ini sangat bermanfaat untuk pembaca khas untuk kanak-kanak. Selain isinya yang padat kulit buku ini juga menarik bersertakan ilustrasi yang berwarna-warni.

Judul: Panduan Lengkap Solat Untuk Anak Muslim
Pengarang:-
Penerbit: Darul Mughni Trading
Harga: RM 18.32
Muka surat: 97
Rating: 5

Ulasan oleh:
Puan Juwahi bt. Md Amin,
Perpustakaan Desa Siber Sanggang

No comments: