Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, August 18, 2017

BUKU Berfikir Secara Sistemik PENGARANG FAZRUL BIN ISMAIL Penerbit Mustread 2011

BUKU Berfikir Secara Sistemik PENGARANG FAZRUL BIN ISMAIL Penerbit Mustread 2011

JUDUL BUKU : Berfikir secara sistemik
PENGARANG : FAZRUL BIN ISMAIL
NO. PANGGILAN :   153.42 FAZ
ISBN : 978-967-5426-84-1
PENERBIT : Mustread sdn bhd
TARIKH / TAHUN : 2011
EDISI BAHASA :   Bahasa Melayu
HARGA : RM25.00
ULASAN :  

Pola kehidupan di dunia kini menjurus kearah pola sistemik berbanding hanya berpuas hati dengan penilian sistematik.Fitrah manusia suka melihat sesautu dengan menyeluruh,holistic atau sistemik. Nampak mudah pada objek dan perkara kecil,namun ia memerlukan displin bagi sesautu yang besar dan melibatkan satu jangka masa panjang.

Buku ini menerangkan bagaimana anda boleh memanfaatkan potensi berfikir untuk berjaya serta mampu untuk mengelakkan pelbagai kesilapan dalam memahami persekitaran sama ada di rumah,ditempat kerja atau kehidupan seharian. Anda mungkin pernah mengalami peristiwa di mana apa yang berlaku tidak mampu difahami walaupun sedikit sebab musababnya. Dengan pemikiran sistemik, anda mampu menjangka dan memahami dengan lebih luas.

Jika anda ingin melihat sesuatu dengan mikro, pemikiran sistematik boleh menjadi jawapan. Jika anda ingin melihat dunia secara mikro dan makro, pemikiran sistematik mampu membawa anda kearas seterusnya.

DISEDIAKAK OLEH       :             Norizan Bt Zahari.

No comments: