Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, July 15, 2019

Buku Panduan Asas Ftotografi Digital

ULASAN BUKU MEI 2019
Buku Panduan Asas Ftotografi Digital
Penerbit Dewan Bahasa & Pustaka
No Perolehan: DPEK 18- 005076
Isbn: 978-983-49-0196-7

Ringkasan / Umum

Buku ini dihasilkan sebagai panduan asas yang lengkap dan berguna kepada penggemar dunia fotografi untuk membantu mereka menguasai aspek berkaitan fotografi digital. Buku ini memberikan panduan dan mengajar cara-cara untuk mengawal fungsi kamera digital sepenuhnya bagi mendapatkan hasil foto seperti dikehendaki.

Fotografi ialah satu medium yang boleh digunakan untuk menghasilkan karya kreatif yang mempunyai unsur seninya yang tersendiri. Kini, fotografi digital telah menguasai dunia fotografi. Selain itu, buku ini memberikan manfaat kepada individu yang ingin mempelajari asas fotografi digital, terutama pelajar institusi pengajian tinggi yang menjurus dalam media fotografi, jurufoto di jabatan kerajaan atau swasta, dan individu yang menjadikan fotografi sebagai hobi dan sumber pendapatan sampingan.

Judul: Panduan Asas Fotografi Digital
Pengarang: Sabki Md. Noh
Penerbit: Dewan Bahasa & Pustaka
Tahun Terbit : 2018
Harga: Rm 30.00
Muka Surat: 172
Rating:-

Disediakan Oleh ;
Isham bin Hamzah
Pembantu Pustakawan
PAD Pekan

Disemak Oleh :
Norkamila binti Mahmud
Ketua Perpustakaan Daerah
PAD Pekan

No comments: