Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, July 15, 2019

Buku: RAWATAN KESIHATAN SEPANJANG HAYAT

TAJUK BUKU       :   RAWATAN KESIHATAN SEPANJANG HAYAT
PENGARANG    :   DR. WAN ADESUL
NO.PANGGILAN           :   613.4 WAN
ISBN                       :   -
PENERBIT             :   SYNERGY MEDIA 
TAHUN TERBIT     :   2018
EDISI BAHASA       :   BAHASA MELAYU
HARGA                 :   RM 27.90


ULASAN BUKU  :
Buku ini menjelaskan tentang amalan gaya hidup sihat. Alangkah baiknya seandainya semua rakyat di Negara ini mengamalkan gaya hidup sihat dalam kehidupan seharian. 

Terdapat 4 rahsia hidup sihat yang perlu diamalkan oleh masyarakat seperti berdisplin dalam mematuhi jadual, amalan permakanan yang sihat. Melakukan aktiviti fizikal seperti senaman dan berjalan pantas. 

Umur yang panjang dan harta kekayaan yang banyak tidak berguna jika badan tidak sihat.Anak-anak perlu dididik untuk mengamalkan gaya hidup sihat sejak kecil lagi supaya mereka dapat mempraktikkannya sehingga usia tua. 

Dengan mengamalkan gaya hidup sihat, seseorang akan sentiasa sihat, cergas dan bertenaga.  Diharapkan buku ini dapat memberi informasi dan membantu anda dalam menjalani kehidupan yang lebih baik.   

No comments: