Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, July 24, 2019

buku Semanis Madu Sepahit Hempedu

ULASAN BUKU (PAD BENTONG) BIL 5/2019
No. Perolehan : 05412/03
Call No : F KHA
ISBN : 9838523763
Bahasa : Melayu
Kategori : Fiksyen Melayu

Ulasan : Buku  Semanis Madu Sepahit Hempedu  karya Khadijah Hashim ini membentangkan kisah pahit manis kehidupan Manusia yang dikumpul dan diadaptasikan menjadi cerpen.

Salah satu kisah yang diceritakan dalam buku ini adalah kisah pergolakan rumah tangga seorang wanita yang bernama Ainon berkahwin dengan Azlan dan memperolehi zuriat yang bernama Noni dan Lina. Perkahwinan mereka yang telah menjakau sepuluh tahun, musnah apabila Azlan berkahwin dengan wanita lain.

Kekusutan Ainon bertambah apabila madunya itu sering menelefon beliau dan mengganggu kehidupan seharian. Caci dan kutukan sering dilemparkan oleh madunya.

Klimaks kisah ini apabila perkahwinan mereka hancur disebabkan oleh madunya itu. Kisah ini juga memaparkan tentang kesabaran Ainon yang memilih untuk tinggal bersendirian membesarkan anak-anaknya.

Judul : Semanis Madu Sepahit Hempedu
Pengarang : Khadijah Hashim
Penerbit : ‘K’ Publishing
Tahun Terbit : -
Harga : RM 5.90
Muka Surat : 86
Rating : 3/5

Disediakan Oleh :
Halid bin Zainal
Perpustakaan Awam Daerah Bentong

No comments: