Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, December 24, 2019

Musafir Duniawi / Faiz Hajmi

Nama buku : Musafir Duniawi
Muka surat: 187ms
Penulis : Faiz Hajmi
Harga: RM 25.00
No Pengelasan : D 910.4 Faz

Musafir Duniawi adalah sebuah buku hybrid petua pengembaraan dan trevalog musafir yang menjelaskan bagaiman seorang musafir duniawi kecekalan dan ketabahan dalam hati. Segala petua 5 benua , 60 negara, pelbagai sejarah,agama dan budaya , berjuta rupa manusia, serta berbagai jenis perjalananyang diambil sejak berusia dewasa18 tahun. Susah senang, suka duka , tangis tawa segalanya telah dibukukan sebagai petua dan pengalaman dalam buku ini.


Bumi Allah ini maha luas untuk dijelajah. Seluruh kehidupan pun belum tentu cukup untuk melalui dan mengalami semuanya . Cuma jika manusia tidak mula mengembara , seolah-olah satu halaman buku sahaja yang dibacanya. Halaman lain yang barangkali lebih indah, penuh kisah akan ditinggalkannya. Bumi Allah terlampau indah bagaikan alam mimpi. Hanya kesungguhan untuk bermusafir akan menjadikannya reality!

Diulas oleh :
Siti Norhasmah Binti Tahir
Pembantu Pustakawan
PD Sungai Lembing

Disemak oleh :
Ahmad Aziddin B Ahmad
Ketua Unit Rangakaian Perpustakaan

No comments: