Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, August 13, 2019

Buku: 12 Tip Mengelak Ketagihan Gajet

ULASAN BUKU JULAI 2019

No Perolehan :  DPEK 18 - 005944
ISBN: 978 -  967– 461– 168 – 2
Kategori:  Sains Kemasyakatan

Ringkasan / Umum :   Buku ini adalah hasil daripada pengalaman penulis menangani anak-anak  di Unit Bimbingan Kanak-kanak dan Remaja,Klinik Psikiatri Hospital USM.
Kandungannya memberi fokus kepada masalah ketagihan gajet dalam kalangan kanak-kanak yang semakin parah dan menimbulkan banyak kesan buruk kepada kehidupan merreka sendiri serta orang di sekelilingnya.

Penulis menerangkan juga tentang konsep ketagihan secara am, apa yang berlaku di otak dan gejala-gejala ketagihan.Seterusnya memperincikan 12 tip untuk mengelakkan ketagihan gajet.

Akhir sekali tidak lupa penulis berkongsi kaedah mudah untuk mengubah tingkah laku kanak-kanak menggunakan  sistem ganjaran dan senarai semak yang ibu bapa boleh lakukan untuk mencapai
Matlamat bebas daripada ketagihan gajet.

Judul:  12 Tip Mengelak Ketagihan Gajet
Pengarang:  Norzila Zakaria
Penerbit: Universiti Sains Malaysia
Tahun Terbit: 2018
Harga: RM16.00
Muka surat: 62
Rating:-

Disediakan Oleh: Di semak Oleh :
Kamariah Bt Omar              Norkamila binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PAD Pekan PAD Pekan

No comments: