Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, August 14, 2019

Buku Bijak Parenting

ULASAN BUKU JULAI 2019

No Perolehan :   EPAL 18/001813
ISBN         :   978-967-86-0861-9
Kategori           :   Agama

Ringkasan / Umum :

Buku Bijak Parenting ini merumuskan ilmu keibubapaan yang amat diperlukan pada zaman ini. Hal ini berdasarkan pemerhatian penulis terhadap situasi yang berlaku betapa anak-anak yang sedang meningkat dewasa memerlukan sentuhan keramat dan sentuhan emas daripada ibu bapa mereka.

Buku ini juga dapat membantu ibu bapa dalam  :
memperbaiki cara betul mendidik anak,
mempererat dua hubungan yang semakin dingin,
mengetahui formula mengurus konflik anak,
membentuk diri menjadi ibu bapa penyayang, bukan pemarah,
membantu ibu bapa mendi best friend terbaik untuk anak.

Di samping itu, ia memberi panduan kepada ibu bapa agar sedikit sebanyak membantu dalam mendedahkan cara yang terbaik untuk mendidik anak-anak. Begitu juga dengan penggunaan gajet terutamanya telefon pintar, harus punyai matlamat yang jelas agar tidak tersasar daripada tujuan sebenar.

Oleh itu, sebagai insan yang paling hampir dengan anak-anak, jadikanlah pengalaman ketika bersama mereka walau dalam apa jua situasi sekalipun, sebagai waktu terpenting dan termahal untuk dilepaskan. Dari situlah mereka mendapat pengajaran yang sebenar-benarnya daripada penjaga mereka. Lahirnya buku ini untuk mengembalikan perkara sebetulnya yang perlu dilakukan ibu bapa bagi meraih keturunan yang soleh dan solehan serta mampu menjadi pemimpin yang bertakwa. Selamat membaca!!!

Judul    : Bijak Parenting
Pengarang    : Ustazah Isfadiah Dasuki
Penerbit    : Grup Buku Karangkraf Sdn. Bhd.
Tahun Terbit    : 2018
Harga    : RM 25.00
Mukasurat    : 151
Rating    :         -


Disediakan Oleh: Disemak Oleh :
Noraziah Binti Abd. Razak Norkamila Binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PD Paloh Hinai PAD Pekan

No comments: