Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, July 10, 2018

BUKU Mudahnya menjemput jodoh Pengarang Mejar B Mohammad Qayyum A Badaruddin Penerbit Casamas Resources 2017 RM21

ULASAN BUKU JUN 2018
BUKU Mudahnya menjemput jodoh Pengarang  Mejar B Mohammad Qayyum A Badaruddin Penerbit Casamas Resources 2017 RM21

No Perolehan: 17-001574
ISBN: 978-967-5994-74-6
Kategori: Bahasa Melayu

Ringkasan/Ulasan:
Harapan tinggi diletakkan agar memiliki jodoh yang soleh, tampan, mapan, hafal Al-Quran sekian juz, ibadah hariannya bagus, dari keturunan yang baik-baik. Ramai orang yang risau tentang jodohnya, tak sedikit yang risau salah pilih jodohnya.

Kenapa banyak yang gelisah ketika memilih jodoh? Kerana kebanyakkan di antara kita memaksakan definisi dan persepsi peribadi kita tentang jodoh, mengikuti ego yang bahkan sudah bercampur dengan nafsu syahwat dalam menentukan jodoh. Jodoh memang misteri, tidak ada yang tahu tentang siapa jodoh kita, namun kabar baiknya Allah sudah kasi sedikit kebocoran tentang jodoh kita yang mana jika hal ini kita jadikan sebagai acuan tentu akan menjadi isolusi utama kerisauan dan kegelisahan.

Allah membocorkan rahsia tentang jodoh didalam surah An-nur Ayat 26:
“Wanita-wanita yang tidak baik untuk laki-laki yang tidak baik, dan laki-laki yang tidak baik untuk wanita-wanita yang tidak baik pula. Wanita yang baik untuk lelaki yang baik,dan lelaki yang baik untuk wanita yang baik.

Ayat diatas Allah jelaskan laki-laki yang baik hanya untuk wanita yang baik begitu juga sebaliknya. Disini kita mendapatkan “clue” keluar jodoh itu adalah cerminan diri kita, sebagaimana diri kita. Jika kita soleh, taat, rajin membaca Al-Quran,baik akhlak dan perilakunya Insha Allah, Allah akan pertemukan juga dengan orang yang seperti itu.

Judul:  Mudahnya menjemput jodoh.
Pengarang:  MEJAR(B) Mohammad Qayyum A.Badaruddin
Penerbit:  Casamas Resources SdnBhd
Tahun terbit:  2017
Harga:  RM 21.00
Muka  surat:  242
Rating:

Disediakan oleh:                                                                          Disemak oleh:
Nor Hailah bt Baharom                                                               Zulkepli b Haron
Pembantu Operasi                                                                       Ketua Perpustakaan Daerah Maran

No comments: