Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, August 7, 2018

BUKU INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT PENULIS Dato Ismail Kamus DAN Mohd Azrul Azlen Ab Hamid RM55

BUKU INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT PENULIS Dato Ismail Kamus DAN Mohd Azrul Azlen Ab Hamid RM55
TAJUK BUKU : INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT
INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT : Modul Fardhu Ain Diri, Keluarga dan Masyarakat Sepanjang Hayat. Buku ini merupakan buku panduan fardu ain lengkap bergambar untuk saya , seisi keluarga, masyarakat dan umat Islam yang ingin belajar dengan cara yang betul dan tertib.(fardu kifayah).

Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardu ain kanak-kanak, penekanan pendidikan remaja, hukum-hakam muamalat (jual beli), munakahat (nikah kahwin dan rumah tangga) serta amalan zikir, doa dan adab. Semua ilmu bersumberkan al-Quran dan hadis sahih.

Teknik penyampaian buku ini ringkas dan tepat dalam bentuk carta, jadual dan rajah.Semua doa, bacaan dan zikir boleh dibaca dan dihafal dengan mudah.Setiap amalan yang hendak dibuat  diajar mengikut turutan demi turutan  supaya mudah difaham oleh sesiapa sahaja tidak mengira usia.

Panduan hidup yang disediakan oleh ALLAH SWT dipanggil  syariat dan mempelajarinya adalah fardhu ain dan menjadi kewajipan kita sebagai umat Islam untuk mempelajarinya hingga ke akhir hayat.

Penulis
: Dato' Ismail Kamus
: Mohd Azrul Azlen Ab. Hamid

Kod Katalog
: TBBK 1097

Kod ISBN
:  978-983-5102-30-1

Harga
: Semenanjung M'sia - RM55.00
: Sabah / S'wak - RM57.00

Mukasurat: 308 muka surat

DISEDIAKAN OLEH:
ARMAH ABAS
PD.FELDA KEMASUL.

No comments: