Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, August 23, 2018

BUKU Syoknya solat PENULIS Ustaz Syed Abdul kadir Aljoofre PENERBIT Nur El-Hikmah Publications 2017

BUKU Syoknya solat PENULIS Ustaz Syed Abdul kadir Aljoofre PENERBIT Nur El-Hikmah Publications 2017
Buku: Syoknya solat
Pengarang: Syed Abdul kadir Aljoofre , Ustaz
No. perolehan: P000034562
No. panggilan: 297.3822 SYE
ISBN: 9789671337752
Penerbit: Nur El-Hikmah Publications
Tahun terbit: 2017
Mukasurat : 212 Helaian
Bahasa: Melayu
Kategori: Agama

ULASAN

Buku ini menerangkan tentang solat yakni meruakan hi,punan kebaikan dalam kehidupan seseorang muslim , buku ini jugak menerangkan kepada muslim langkah demi langkah kea rah menjadikan solat muslim lebih baik dan lebih dirasai. Pengarang ingin menerangkan kepada pembaca langkah-langkah permulaan solat dari bersugi hinggalah dirikan solat .

Pada peringkat kedua menerangkan tentang indahnya munajat kepada Allah s.w t dengan permulaan iqamah menghadap kiblat dan seterusnya solat dengan penuh khusyuk tawaduk kepada allah s.w.t

Pada peringkat ketiga menerangkan juga tentang kesan solat pada akhlak dan peribadi mukmin ,syarat-syarat dan juga tanda penerimaan solat .Solat juga membuatkan kita merasai kehidupan dengan penuh tawadhuk dengan keanggunan Allah,dengan solat membuatkan kita membuangkan sifat mazmumah dalam diri dan jauh dari dari maksiat.

Akhir kata, marilah kita mencari syoknya solat dengan ini dapat menjaga solat yang telah difardukan oleh Allah dari segenap sudut dengan melakukan persediaan terbaik.

Diulas  Oleh :
SAUDIN BIN KASSIM @ ABDUL RAHMAN
 
Disemak Oleh :
AHMAD AZIDDIN B AHMAD
Ketua Unit Rangkaian

No comments: