Thursday, February 24, 2011

Sukarelawan Sukma Pahang 2012



BORANG SUKARELAWAN SUKMA PAHANG 2012 (Sukanmalaysia2012)
atau
BORANG SUKARELAWAN SUKMA PAHANG 2012 (JPNIN)

Negeri Pahang akan menjadi tuan rumah kepada Sukan Malaysia Ke - 15 pada tahun 2012, sehubung dengan itu kakitangan Perbadanan Perpustakaan Awam Pahang (PPAP) dipelawa untuk menjadi Sukarelawan SUKMA XV.

Borang penyertaan boleh di dapati di Jabatan Perpaduan Negeri dan Daerah.
Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional Negeri Pahang
Tingkat 2, Blok A-B, No 211, 213, 217 dan 218,
Bangunan Centre Point, Jalan Hj Abdul Rahman,
25000 Kuantan, Pahang

Terbuka kepada mereka yang berumur 18 tahun keatas. Kepada meeka yang berminat, mereka perlu sertakan salinan kad pengenalan dan 2 keping gambar berukuran pasport . Sukarelawan boleh memilih bidang-bidang yang berkaitan dengan kemahiran dan bakat masing-masing seperti:
1. Pengurusan   
2. Pendidikan       
3. Pameran
4. Kesihatan   
5. Perhubungan Awam           
6. Kebajikan Wanita / Kanak-Kanak
7. Latihan   
8. Logistik
9. Teknologi Maklumat 
10.Penerbitan/Fotografi

Kejohanan sukan dwitahunan itu berlangsung selama 10 hari di antara 31 Mei hingga 9 Jun 2012 yang melibatkan tiga daerah iaitu Kuantan, Pekan dan Temerloh.

Acara yang akan dipertandingkan adalah:
Acara Wajib :
1. Menembak
2. Badminton
3. Memanah
4. Gimnastik
5. Boling Padang
6. Sepak Takraw
7. Renang & Terjun
8. Hoki Lelaki / Perempuan
9. Perahu Layar
10. Karate
11. Taekwando
12. Wushu
13. Bola Sepak
14. Squasy
15. Olahraga
16. Tenpin Bowling
17. Angkat Berat
18. Pencak Silat
19. Berbasikal

Acara Pilihan :
1. Tinju
2. Bola Tampar
3. Petanque
4. Equestrian
5. Golf

Jawatankuasa Kecil Tenaga dan Sukarelawan Sukan Malaysia (Sukma) 15, Pahang 2012 memerlukan sekurang-kurangnya 5,000 sukarelawan. Tarikh tutup asal permohonan adalah pada 22 Mac 2011. Tarikh tutup ini dilanjutkan kepada 30 April 2011.

LINK:
1. 5,000 sukarelawan Sukma diperlukan (BACA)
2. Maklumat SUKMA 15 (BACA)
3. Sahfri jemput rakyat Pahang jadi sukarelawan (BACA)
4. Maklumat tambahan berkaitan SUKMA Pahang ke 15 (BACA)

-----------------------------------------
Senarai Sekretariat Sukma Pahang 2012



Ketua Pegawai Eksekutif(Gred 54)
Ahmad Hairi Bin Hussain
019-9898250 a.hairi@pahang.gov.my


Tim. Ketua Pegawai Eksekutif (Gred 52)
Rose Samsul Bin Abdul Razak
019-9177119 rosesamsul@pahang.gov.my


Pegawai Tadbir & Kewangan Gred N44
Mohd Nor Bin Haji Hashim
019-9151159 mohd.nor@pahang.gov.my

Penyelaras III Gred 41 (Terbuka)
Badrul Hafidz Bin Abdul Rahim
012-9469224 badrul.hafidz@pahang.gov.my

Penyelaras IV Gred 41 (Terbuka)
Abu Bakar Bin Salim
013-9376004 a.bakar@pahang.gov.my

Penyelaras V Gred 41(Terbuka)
Nurfarhana Bt. Othman
019-9832363 nurfarhana@pahang.gov.my

Penyelaras VI Gred 41(Terbuka)
Ibnu Khattab Bin Umar
013-9344791 ibnu_mpt@pahang.gov.my

Penyelaras VIII Gred 41 (Terbuka)
Marmizi Azira Bt. Jaafar
014-6094265 marmizi@pahang.gov.my

Penyelaras IX Gred 41(Terbuka)
Yan Sun Lip
012-9370486 yan.sl@pahang.gov.my

Pen. Pegawai Tadbir Gred N32
Mohd Ghazali Bin Jusoh
019-9516881 jack@pahang.gov.my

Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred F29
Nurhafizah bt Ahmad Zabidi
019-6453050 nurhafizah@pahang.gov.my

Penolong Akauntan Gred W27
Hajar Bt. Awang Ibrahim
019-9520234 hajar@pahang.gov.my

Pen. Peg. Belia & Sukan Gred S27
Ruhaiza Bt. Haji Jusoh
013-9378210 ruhaiza@pahang.gov.my

Pembantu Setiausaha Pejabat Gred N17
Nur Hafizasmi Binti Azami
nurhafizasmi@pahang.gov.my

Pem. Tadbir (P/O) Gred N17
Nurul Aini Binti Abdul Ghafar
nurulaini@pahang.gov.my

Juruteknik Komputer Gred F17
Mohd Sufazli Bin Wahid
m.sufazli@pahang.gov.my

Pem. Tadbir (P/O) Gred N17
Mohd Izzat Amir Bin Mohamad Norzi
amerlauren@pahang.gov.my

Pem. Tadbir (P/O) Gred N17
Muhammad Amiruddin Bin Ani
m.amiruddin@pahang.gov.my

Pem. Tadbir (P/O) Gred N17
Rosliyana Bt. Mohd Lot
rosliyana@pahang.gov.my

Pem. Tadbir (P/O) Gred N17
Muhamad Aiman Bin Mat Rawi
aiman_rawi@pahang.gov.my

Pem.Belia & Sukan Gred S17
Zamatul Ain Fashanieza Bt. Zaini
zamatulain@pahang.gov.my

Pem. Belia & Sukan Gred S17
Shaikh Ahmad Razif Bin Shaikh Mustafa
sh.ahmad@pahang.gov.my

Pem. Belia & Sukan Gred S17
Wan Anis Baizura Binti Wan Aziz
w.anis@pahang.gov.my

Pem. Tadbir Kewangan Gred W17
Noor Laini Binti Ahmad
nurulaini@pahang.gov.my

Pem. Tadbir Kewangan Gred W17
Yogeswari A/P Retnapillai
yoges@pahang.gov.my

Pem. Am Pejabat
Mohd Alif Fahmin Bin Razali
m.alif@pahang.gov.my

Pemandu Gred R3
Ismail B. Mat Isa
ismail.mat@pahang.gov.my

Pemandu Gred R3
Syazali Bin Abd Rahim
syazali@pahang.gov.my

Pekerja Awam Gred R1
Rozita Binti Mohamad Sani
rozita.ms@pahang.gov.my

15 comments:

fyzah said...

boleh tak kalau guna borang sukarelawan yg fotostat ??

Laman Pahang said...

Fyzah boleh rujuk Sekretariat Sukma XV sudah ditubuh dan kini beroperasi di Wisma Belia Indera Mahkota yang diketuai seorang Ketua Pegawai Eksekutif dan dibantu 33 pegawai dan kakitangan.

Untuk no. telefon:
http://sukanmalaysia2012.pahang.my/maklumat-organisasi/sekretariat-sukan-malaysia

Ketua Pegawai Eksekutif: Ahmad Hairi Bin Hussain
No.Tel: 019-9898250
Email: a.hairi@pahang.gov.my

EeymaLicious_92 said...

adakah kemudahan pengangkutan dan penginapan disediakan?

chubby gurl together said...

SALAM NK TYE D LG X BORANG UNTUK SUKARELAWN SUKMA 2012?? KRNE SAYA BERMINAT NK JD SUKARELAWAN SUKMA NIE...

chubby gurl together said...

KALO D LG BORANG TU..SAYA SANGAT2 BERMINAT....

Laman Pahang said...

Kat atas sekali ada link untuk dapatkan borang sukarelawan sukma pahang 2012.

Ocemangcapi said...

Boleh hantar lagi ke ni? Bukan dah expired 2011 ke?

NUR FARHAH said...

boleh dftar sukarelawan lg ke ? n nak dpt borg kat mane? borg ni kate b4 31 april 2011 kot..
pliz reply kat sini

www.luvlymunger0se.blogspot.com

Laman Pahang said...

1.
Jumlah sukarelawan sebenar masih belum mencukupi.

Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional Negeri Pahang ada menjalankan temuduga terbuka untuk mendapatkan sukarelawan.

Sukarelawan akan ditempatkan di bidang yang mereka ada bakat dan kemahiran.

2.
Saya akan bertugas bagi acara basikal di Temerloh.

Tetapi masih dalam mencari sukarelawan berbakat bagi membantu saya dalam kerja publisiti dan media untuk acara basikal.

3. Boleh bertanya terus kepada persatuan sukan yang anda berminat untuk ditugaskan. Tanya 'adakah sukarelawan mereka telah mencukupi?'

::diary of heart:: said...

Macam mane nak tau keputusan sukarelawan tu ye? Saya da pergi interview tapi masih belum dpt feedback.

qaseh aiena said...

salam..saya dah pergi interview untuk jadi sukarelawan sukma,,tapi belom dapat feedback samaada diterima atau tak..jadi macam mana nak tau kita bjaye atau x???

qaseh aiena said...

salam saya dah pergi interviu untuk sukarelawan sukma..jadi macam mana nak taw feedback sama ada berjaya atau tak

Laman Pahang said...

Mereka akan hubungi melalui sms mereka (sukarelawan/pemohon) yang mempunyai pengalaman yang diperlukan.

Jufari said...

Saya sukarelawan yang ditempatkan di Kolej Profesional Mara (KPM) di atas Penginapan, yang pertama ialah berkenaan bayaran Rm 50, bila elaun tersebut akan di bayar? dan yang keduanya isu tag pengenalan tidak diletak kan gambar sedangkan ketika temuduga kami telah pun menyerahkan 2 keping gambar di Jabatan Perpaduan bertempat di bangunan Centrepoint,kuantan.

Laman Pahang said...

Banyak sangat perkara yang seronok dan tidak seronok yang ditempoh semasa Sukma Pahang 2012 ini.

Kalau diceritakan semuanya, nanti orang kata tak baik. Kalau tai diceritakan nanti dikatakan kita tak mahu belajar dari pengalaman.

Akhirnya kita ulang perkara yang sama. Kita juga yang rugi.