Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, November 7, 2019

Jangan Bersedih /Dr Aidh Bin Abdullah Al-Qarni /Al Hidayah /2018 RM45.00

No Perolehan: 07054
ISBN: 978-967-368-259-1
Kategori:  Agama

Ringkasan/ Ulasan:
Buku ini merupakan kumpulan berbagai topik yang di susun rapi dan telah disaring serta diringkaskan. Buku ini merupakan hasil kajian yang bersungguh-sungguh oleh penulis, yang cuba menyelesaikan berbagai masalah dalam kehidupan manusia.

Permasalahan yang timbul akibat keraguan, kegelisahan, dukacita, penderitaan, kesedihan, hilang harapan, kekecewaan dan pelbagai lagi.

Buku ini diharapkan dapat memberi penyelesaian terhadap segala masalah tersebut, melalui tuntutan cahaya wahyu,petunjuk ajaran Nabi, dan panggilan fitrah kemanusian serta melalui pelbagai nukilan sejarah para sahabat terbaik dan tabi’in terpilih.

Juga ada beberapa potongan bait puisi parapenyair terkemuka, nasihat daripada para doktor, pesanan para hikmah dan tuntutan para ulama.

Ringkasnya, buku ini akan mengatakn kepada anda : “ Bergembiralah, tenanglah, bersikap optimislah dan janganlah bersedih.

Judul: Jangan Bersedih
Pengarang: Dr Aidh Bin Abdullah Al-Qarni
Penerbit: Al Hidayah Publication
Tahun Terbit: 2018
Harga: RM45.00
Muka surat: 628
Rating: 4

No comments: