Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Thursday, November 7, 2019

Ulam dan Sayuran Tempatan Semenanjung Malaysia Edisi Kedua /Rukayah Aman /Arena Press /2018

No Perolehan: 06826
ISBN: 978-983-46-1721-9
Kategori: Tumbuh tumbuhan


Ringkasan/ Ulasan:
Buku Ulam dan Sayuran Tempatan Semenanjung Malaysia Edisi Kedua merangkan ciri morfologi, kegunaan dan khasiat 119 spesies dengan bantuan gambar foto agar spesies-spesies ini dapat dikenal pasti oleh sesiapa sahaja terutama generasi muda.

Tumbuh-tumbuhan yang dimanfaatkan sebagai ulam dan sayuran mudah ditemui hidup liar sama ada di kebun, belukar atau pinngir sawah padi selain ditanam orang.

Namum, dengan arus pembangunan yang pesatdan generasi muda yang kian kurang mendapat pendedahan , dikhuatiri spesis ini tidak lagi dihargai dan dimanfaatkan dengan sewajarnya.
Selain untuk bacaan umum, buku ini berguan sebagai rujukan pelajar botani dan hortikultur di pusat pengajian tinggi, pelajar sekolah serta mereka yang meminati alam tumbuhan.

Judul: Ulam dan Sayuran Tempatan Semenanjung Malaysia Edisi Kedua
Pengarang: Rukayah Aman
Penerbit: Arena Press Corporation SDN BHD
Tahun Terbit: 2018
Harga: RM50.00
Muka surat: 316
Rating: 4

No comments: