Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Friday, December 7, 2018

Buku Amalan Pengurusan Risiko Sukan dan Rekreasi Penulis Jaffry Zakaria, Mohd Taib Harun, Norlena Salamuddin

ULASAN BUKU NOVEMBER 2018
Buku Amalan Pengurusan Risiko Sukan dan Rekreasi Penulis Jaffry Zakaria, Mohd Taib Harun, Norlena Salamuddin

No Perolehan :  DPEK 18-005962
ISBN: 978 - 967 – 15859 – 0 – 0
Kategori: Sains Sukan

Ringkasan / Umum :
Aktiviti  sukan dan rekreasi  telah menjadi  satu budaya masyarakat Malaysia ketika ini dengan penganjuran pelbagai acara,peningkatan kelab-kelab kecergasan dan pelbagai aktivti yang telah dianjurkan oleh pihak kerajaan dan juga  NGO.

Penglibatan masyarakat di pelbagai peringkat dan golongan telah menjadikan industri sukan  dan rekreasi semakin berkembang pesat dan maju.
Peningkatan kesedaran tentang kesihatan dan kecergasan haruslah seiring dengan kesedaran keselamatan dan risiko ketika menjalankan aktiviti berkenaan.Sikap sambil  lewa dan tidak mengambil berat  aspek keselamatan boleh mengundang tragedi  yang  tidak dingini.

Buku ini juga sangat sesuai dijadikan sumber rujukan sama ada penyelidik,jurulatih,penggiat-penggiat sukan dan rekreasi, para guru, pelajar sekolah, pelajar universiti  awam dan swasta,pengurus acara, pengurusan  kecergasan dan juga semua yang terlibat dalam aktiviti sukan dan rekreasi.
Model dan teori pengurusan risiko yang berkaitan juga dibincangkan agar dapat memberi panduan dan maklumat yang jelas kepada pembaca.

Buku ini juga diharapkan dapat dijadikan sebagai panduan berguna dan sekaligus penerapan kepada amalan-amalan pengurusan risiko yang baik dalam bidang sukan dan rekreasi.

Judul: Amalan Pengurusan Risiko Sukan dan Rekreasi
Pengarang: Jaffry Zakaria, Mohd Taib Harun, Norlena Salamuddin
Penerbit: Simplandin Resources
Tahun Terbit: 2018
Harga: RM 45.00
Muka surat: 135
Rating:-

Disediakan Oleh: Di semak Oleh :
Kamariah Bt Omar              Norkamila binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PAD Pekan PAD Pekan

No comments: