Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, December 19, 2018

Buku: Ini Pun Allah Suka Pengarang Muhammad Luqman Makhtar Penerbit Telaga Biru

ULASAN BUKU BULAN DISEMBER 2018
Buku: Ini Pun Allah Suka Pengarang Muhammad Luqman Makhtar Penerbit Telaga Biru

No Perolehan    :    EPAL 17/000712

ISBN    :    978-967-388-272-4

Kategori    :     Agama 

Ringkasan / Umum :

Buku Ini Pun Allah Suka ini merumuskan kehidupan kita sebagai hamba Allah sentiasa dihimpit teka-teki. Usai subuh hingga ke isyak, tiada seorang pun yang mampu meramal apa yang bakal berlaku padanya walaupun sebesar zarah. 

Maka sesuaikanlah dirimu dengan taraf sebagai hamba Allah S.A.W. Hamba yang lemah  dan wajib mengharapkan pertolongan dan keredhaan-Nya.

Justeru buku ini dihasilkan dengan harapan agar kita sebagai pembaca dapat menyedari dan mengetahui amalan-amalan dan tatacara yang betul dalam menjalani hidup. Hal ini kerana boleh jadi ada amalan kita yang Allah suka dan Allah tidak suka. Boleh jadi kita sendiri pun tidak sedar tentang hal ini. Penulis juga banyak menyelit sunah-sunah Nabi S.A.W yang wajar kita ikuti.

Selain itu, manfaat-manfaat lain yang boleh diambil daripada buku ini ialah menyediakan nasihat dan kisah-kisah yang sarat dengan taladan dalam menjadi mukmin yang disukai olah Allah S.A.W, memberi panduan tentang cara melaksanakan amalan-amalan sunat dengan betul bagi mengurangkan kekeliruan di kalangan pembaca, sebagai panduan bagi mereka yang sedang mencari haluan hidup yang sebenar dan gunakanlah buku ini sebagai hadiah buat orang tersayang.

Semoga buku ini mendapat keredhaan Ilahi dan memberi kebaikan kepada pembaca budiman yang tidak putus-putus berusaha menggali khazanah ilmu sentiasa ada di bumi Allah S.A.W. Selamat membaca!!!

Judul :    Ini Pun Allah Suka
Pengarang    :    Muhammad Luqman Makhtar
Penerbit    :    Telaga Biru Sdn Bhd
Tahun Terbit   :    2017
Harga    :    RM 20.00
Muka surat    :    165
Rating

Disediakan Oleh: Disemak Oleh :
Noraziah Binti Abd. Razak Norkamila Binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PD Paloh Hinai PAD Pekan

No comments: