Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Monday, December 10, 2018

Buku: Mari Belajar Memandu (Learn to Drive) Pengarang: NurAina & Camelia Lim Penerbit: Aras Ilmu Enterprise

Buku: Mari Belajar Memandu (Learn to Drive) Pengarang: NurAina & Camelia Lim
Penerbit: Aras Ilmu Enterprise
No Perolehan: ESAN 001887
ISBN: 978-967-0680-31-6
Kategori: K 395 NUR

Ringkasan/ Ulasan

Saya tertarik untuk membuat ulasan buku yang bertajuk Mari Belajar Memandu Learn To Drive) dari siri Malu Bertanya Sesat Jalan. Watak utama didalam buku ini ialah Pak Pandir yang penuh dengan kelucuan diatas sikap lurus bendulnya.

Cerita bermula apabila Pak Pandir berangan-angan untuk memiliki kereta Malaysia iaitu Proton Perdana, hasratnya itu disampaikan kepada isterinya Mak Andih.

Mak Andih mempertikaikan hasrat Pak Pandir kerana jika ingin memandu kereta mestilah ada lesen memandu sedangkan Pak Pandir membawa basikal pun tidak tahu. Demi memenuhi hasratnya Pak Pandir pun mengambil lessen memandu. Bermulalah beberapa adengan yang melucukan sewaktu Pak Pandir diuji oleh Pegawai Pemeriksa. Apabila keputusan dikeluarkan Pak Pandir gagal dalam ujian tersebut.

Judul : Mari Belajar Memandu (Learn To Drive)
Pengarang: NurAina & Camelia Lim
Penerbit: Aras Ilmu Enterprise 
Harga: RM 21.00
Mukasurat: 32
Rating: -

Ulasan oleh :
Puan Juwahi Md Amin,
PD Siber Sanggang

No comments: