Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, December 5, 2018

Buku Saya Cuma Posmen Pengarang Ebit Lew penerbit Grup Buku Karangkraf 2016

ULASAN BUKU BULAN OKTOBER 2018
Buku Saya Cuma Posmen Pengarang Ebit Lew penerbit Grup Buku Karangkraf 2016

No Perolehan    :    EPAL 17/001018
ISBN    :    978-967-86-0681-3
Kategori    :     Agama 

Ringkasan / Umum :

Buku Saya Cuma Posmen merupakan kompilasi status-status Ustaz Lew di Facebook. Semua tulisaini dicatat berdasarkan pengalaman beliau setiap hari. Kisah suka duka dikongsikan dengan pembaca bertujuan mengajak kea rah kebaikan.

Mata melihat, telinganya mendengar, akal berfikir dan mulutnya menegur. Beliau memberi nasihat dalam bentuk memujuk dengan bercerita secara psikologi dan diplomasi. Ketika dia melihat, ada ceta yang berbaur manis dan pahit. Luahan hati setiap saudara seagamanya yang ditemui menzahirkan setiap kemelut masalah yang ditanggung.

Ketika mendengar, ada nada sebak yang akhirnya pecah dengan tangisan kerana mereka tidak lagi dapat menanggungnya seorang diri. Pengalaman sendiri yang berdepan dengan kata-kata penghinaan dan pernah dihalau ketika berdakwah banyak mematangkan dirinya sebagai pendakwah.

Sering beliau tekankan, manusia adalah makhluk yang lemah. Namun, kita punya Allah dan sebenarnya kita adalah milik-Nya. Sebagai hamba, kita wajib berpegang pada ajaran agama Islam, mencontohi cara hidup Rasulullah SAW dan sentiasa sujud untuk mengejar kasih saying AlLLAH.

Semoga naskhah ini memberi perubahan positif. Jadikan amalan ta’lim bersama keluarga sebagai asas mendidik isteri dan anak-anak. Agar kita menjadi Daie pada umat akhir zaman. Selamat Membaca!!!

Judul :    Saya Cuma Posmen
Pengarang    :    Ebit Lew
Penerbit    :    Grup Buku Karangkraf Sdn. Bhd
Tahun Terbit   :    2016
Harga    :    RM 30.00
Muka surat    :    414
Rating 

Disediakan Oleh: Disemak Oleh :

Noraziah Binti Abd. Razak Norkamila binti Mahmud
Pembantu Pustakawan Ketua Perpustakaan Daerah
PD Paloh Hinai PAD Pekan

No comments: