Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Wednesday, December 12, 2018

BUKU MOKHTAR DAHARI LEGENDA BOLASEPAK MALAYSIA PENERBIT ITBM

PERPUSTAKAAN AWAM CAWANGAN JENGKA
ULASAN BUKU OGOS
BUKU MOKHTAR DAHARI LEGENDA BOLASEPAK MALAYSIA PENERBIT ITBM

JUDUL BUKU : MOKHTAR DAHARI LEGENDA BOLASEPAK MALAYSIA
SIRI BUKU : 808 ZIN
ISBN : 978-967-430-370
PENERBIT : ITBM
TARIKH / TAHUN : 2013
EDISI BAHASA : BAHASA MELAYU
HARGA : RM 144.00

ULASAN :         
Legenda bolasepak Malaysia, Dato Mokhtar Dahari dan sumbangan dalam sukan bolasepak  Selangor dan Kebangsaan.  Dato Mohktar Dahari adalah pemain bolasepak dihormati oleh kawan dan lawan. Sepanjang kariernya bersama pasukan Selangor dan skuad Kebangsaan. Banyak anugerah yang dimenangi antaranya, Olahragawan terbaik, pemain terbaik.

Kehebatan Beliau sangat digeruni oleh pihak lawan apabiala dia beraksi di tengah padang. Kehebatan Beliau diakui oleh bintang bolasepak  diseluruh dunia dimana bintang Argentina Diego Maradona mengkagumi kehebatan Mohktar Dahari hingga di gelar “supermohkt” ketika pasukan Selangor menentang pasukan Boca juniors pada tahun 1986.
                                                                               Mokhtar Dahari telah mengambil keputusan untuk bersara dari arena bolasepak pada tahun 1986 selepas membantu Selangor menjuari Piala Malaysia.

Beliau telah disahkan mengidap penyakit “Motor neuron”  Mohktar Dahari  mendapatkan rawatan diLondon pada tahun 1991. Beliau meninggal dunia pada tahun 1992 Jasanya dalam bolasepak Negara tetap dikenang oleh seluruh peminat bolasepak tanah air.

DISEDIAKAN OLEH :
AZHARANI A. AZIZ

No comments: