Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, December 18, 2018

Buku Mudahnya menjemput rezeki 2 Penulis FATHURI SALEHUDDIN

ULASAN BUKU

ISBN : 978-967-11734-1-1
Call No : 297.273 FAT
Harga : RM 20.00
Penulis : FATHURI SALEHUDDIN
Tahun Diterbitkan : 2017
Penerbit : FATHURI SALEHUDIN
Bahasa : Melayu

Mudahnya menjemput rezeki 2 diterbitkan setelah adanya buku Mudahnya menjemput rezeki yang pertama. Bagi buku pertama ia menerangkan apa itu rezeki, dan amalan-amalan bagaimana untuk memperoleh rezeki. Bagi buku kedua ini penulis lebih menjurus tentang siapakah yang memberi rezeki?

Terdapat tujuh bahagian utama, iaitu, siapakah pemberi rezeki, Bagaimana Allah membantu hamba-Nya, Jemputlah dengan takwa dan tawakal, Jemputlah rezeki dengan sabar dan solat, Jemputlah rezeki dengan sedekah dan silaturrahim, dan jemputlah rezeki dengan bantuan Allah.dan beberapa kisah yang boleh dijadikan sebagai pedoman.

Penulis ada menyatakan rezeki bukanlah semata-mata hanya semasa hidup didunia malah kita juga perlukan rezeki pada kehidupan setelah mati.

Dimana penulis mengulaskan apa yang dinyatakan diatas didalam buku ini. Ini kerana dalam setiap bahagian ia menceritakan, bagaimana seorang muslim itu mampu memenuhi keperluan dunia dan akhirat  dengan menjaga hubungan kita manusia dengan Maha Pencipta.

Dalam mencari rezeki kita perlu mengetahui dari mana datangnya rezeki yang kita peroleh itu agar tidak terpesong akidah kita sebagai seorang muslim.

Ulasan oleh
AZEYZUL BIN HAMZAH
PAD LIPIS

No comments: