Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, December 18, 2018

BUKU LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU PENGARANG SITI ROSMIZAH

ULASAN BUKU OKTOBER

JUDUL BUKU : LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU
NO. PANGGILAN :           F SIT
ISBN : 978-967-5822-00-1
PENGARANG : SITI ROSMIZAH
TARIKH / TAHUN : 2018
EDISI BAHASA Bahasa Melayu
HARGA : RM 26.90

ULASAN :       
Ia mengisahkan Tengku Aqilah, seorang anak yang disisihkan oleh bapa kandungnya sendiri hingga ia membawa diri jauh diperantauan.

Selama 13 tahun Tengku Aqilah hidup diperantauan membina kehidupannya sendiri. Lalu7 mengambil keputusan untuk pulang. Namun kepulangannya ke pangkuan keluarga telah membuka kembali luka lama dalam hidupnya.

Kakaknya Tengku Natasha tidak  dapat melupakan dendam lamanya terhadap adiknya hingga dia menggunakan tiket sebagai anak kesayangan Tengku Hisham.

Tengku Natasha memperlekehkan Tengku Aqilah dengan memberikan jawatan sebagai seorang penyambut tetamu merangkap tea lady di syarikat milik keluarga mereka. Tengku Aqilah terpaksa akur demi menjaga perasaan bapanya Tengku Hisham.
Tengku Aqillah cuba memlembutkan hati bapanya setelah lama dalam perantauan cuba untuk menyatukan kembali hubungan kekeluargaan setelah kematian ibunya.

Buku ini juga memaparkan  bagaimana kesabaran Tengku Aqilah dalam menghhadapi kebencian kakaknya Tengku Natasha.


DISEDIAKAN OLEH :  AHMAD AZMI HJ AHMAD

No comments: