Kami TIDAK bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan atau kerugian yang dialami kerana menggunakan kandungan di dalam blog ini. Pendapat atau bahan yang dikemukakan di dalam blog ini adalah pandangan peribadi semata-mata dan untuk kegunaan peribadi sahaja.

Tuesday, December 18, 2018

BUKU Imam Syafie Pejuang Kebenaran oleh Penulis ABDUL LATIP TALIB

ULASAN BUKU
BUKU Imam Syafie Pejuang Kebenaran oleh Penulis ABDUL LATIP TALIB

ISBN : 978-983-3892-51-8
Call No : 297.61 ABD
Harga : RM 24.00
Penulis : ABDUL LATIP TALIB
Tahun Diterbitkan : 2010
Penerbit : PTS LITERA UTAMA SDN.BHD.
Bahasa : Melayu


Buku ini ditulis oleh Abdul Latip Talib, merupakan penulis novel sejarah no 1 di Malaysia. Buku ini menceritakan kisah-kisah mengenai Imam Syafie, atau nama sebenar Muhamad bin Idris bin Abbas bin Uthman bin Shafie bin Said bin Abdul Yazid bin Hasyim bin Abdul Manaf.

Ia menceritakan perjalanan hidup imam besar ini dari beliau dilahirkan hingga lah beliau wafat. Terdapat juga pesanan-pesanan dari Imam Syafie yang sentiasa dijadikan pedoman oleh semua muslimin dan muslimat.

Buku ini amat bermanfaat untuk semua golongan. Ini kerana ia boleh dijadikan sebagai rujukan kepada semua orang.  Dan ia bertujuan untuk mengetahui serba sedikit mengenai Imam Syafie.  Adalah diharapkan bagi sesiapa yang membaca buku ini dapat menyedari dan memahami betapa pentingnya sejarah islam, dan perjuangan Imam Syafie dalam menegakkan Agama Islam.

Ulasan oleh
AZEYZUL BIN HAMZAH
PAD LIPIS

No comments: